Árfolyamszakadék felé vette az irányt a Ford
Ahogy kinyitottak a tengerentúli tőzsdék, már az első percekben közel 9 százalékot zuhant a Ford. Nem csoda, hiszen a csütörtöki zárás után közölt gyorsjelentésből kiderült, hogy a vállalat ebben az évben minden egyes eladott elektromos járművére nagyjából 37 ezer dollár veszteséget könyvel. Ráadásul a robbanómotoros üzletág is gyengébben teljesít, mint a rivális General Motors hagyományos üzletága. A Ford kurzusa már a nyitás előtti kereskedésben is 4 százalékot süllyedt, s ezt a tendenciát megerősítette a pénteki piac.

Bár a Ford negyedéves, 2,2 milliárd dolláros korrigált üzemi eredménye felülmúlta a tavalyit, de csúnyán elmaradt az elemzők által várt 2,7 milliárd dollártól. Miközben a versenytárs GM harmadik negyedéves működési eredménye 3,6 milliárd dollár volt.
Jim Farley vezérigazgató az elemzői konferencián transzparenciával próbálta oldani a hangulatot. A Ford új Model E divíziója mintegy 1,3 milliárd dolláros működési veszteséget könyvelhetett el a negyedévben, ami több mint kétszerese az egy évvel korábbi veszteségnek, annak ellenére is, hogy az értékesítés volumene 44 százalékkal nőtt.
A Tesla árcsökkentései a Fordot is lépéskényszerbe hozták a Mustang Mach-E piacán,
miközben a vállalat tetemes beruházásokat hajtott végre a következő generációs járművekbe, hogy javítsa azok gazdaságosságát. Ám csütörtökön megerősítették, hogy lassítják az EV-beruházások ütemét. A vállalat így 4,5 milliárd dolláros veszteséget jelez az idei évre a Ford Model E divízióban.

A hagyományos gépjárművek szegmense egy sajátos költségtényezővel szembesült.
A garanciális javítások költségei 1,2 milliárd dollárral nőttek a tavalyi adathoz képest. A probléma nem új, a többéves gondot súlyosbítja az infláció.
Jim Farley az elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetés során a termékportfólió összetettségében látja a probléma gyökerét. A múlt héten új operatív igazgatót neveztek ki, hogy kézben tartsa a Ford-alkatrészek „ipari hátterét”.
Jó hír, hogy a vállalat már megállapodott a sztrájkoló munkásokkal, miközben a Stellantis és a GM még nem jutott el az egyezségig.