Mint ismert, cége csak a Model 3-ast és a Model Y-t gyártja a sanghaji Gigafactoryjában, melynek kapacitását már évi egymillió darabra növelte. A vasárnapi bejelentés szerint az induló áron nem változtatnak, azaz a korábbi áron fejlettebb technikához jutnak a kínai vásárlók és azon távol-keleti országok vásárlói, akikhez innen exportálja a Tesla a járműveit – írja a Bloomberg

Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg
01 September 2023, Brandenburg, Grünheide: Electric vehicles from Tesla and other manufacturers are parked at charging stations in the parking lot in front of the Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg. The start of the new training year at Tesla began on the same day. Around 150 new apprentices are starting their training at the Gigafactory. Tesla currently employs around 12,000 people at the plant in Grünheide, east of Berlin. Photo: Patrick Pleul/dpa (Photo by PATRICK PLEUL / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Egy régi, „hagyományos” Tesla Model Y, az európai autóvásárlók idei favoritja. Fotó: PATRICK PLEUL

Azért csodát nem érdemes várni a technikai megújításról, a Teslának a WeChat kínai közösségi oldalon közzétett bejelentése alapján. Amit nevesítenek, a „nem sokkal” javuló gyorsulás, amely a százas tempóra már 5,9 másodperc alatt repíti a járművet, a megújult kerékdizájn, amivel a látszatra adnak, valamint a kísérő, kisegítő fényforrások, amelyek egyszerre szolgálják a kényelmet és a biztonságot. 

Az alapmodell induló ára továbbra is 263 900 jüan, átszámítva 13,33 millió forint marad 

a bejegyzés szerint. Magyarországon vastagabban fog a Tesla ceruzája, a fapados modell is 20,1 millió forintba kerül jelenleg. Arról nem esett szól, hogy az idén Európában a legnagyobb darabszámban eladott Model Y frissített változata mikortól válik elérhetővé a kontinensen. Mint ismert, a Tesla németországi, a Berlin melletti Grünheidében lévő új Gigafactoryja is ezt a modellt gyártja.

A Model Y kínálatának felfrissítése már igen időszerű volt, főleg azután, hogy a legfőbb kínai rivális, a magyar piacon rögtön két márkakereskedésével hamarosan elstartoló BYD az idén már 3 millió új generációs, azaz tisztán elektromos, valamint tölthető hidrid (NEV) autót tervez értékesíteni.

A harmadik hajtás, a hidrogéncella még nem szerepel az amerikai befektetőlegenda, Warren Buffett résztulajdonában lévő és Magyarországon is gyártóbázissal rendelkező BYD kínálatában. Kínában még nem ér ugyan a Tesla nyomába, de a Nio, a Li Auto és az Xpeng modern és egyre kifinomultabb technikai megoldásokat tartalmazó modelljei egyre keresettebbek a kínai vastagabb pénztárcájú vásárlók körében.

A BYD modelljeivel megcélozza az európai piacot is.  Fotó: CHRISTOF STACHE

A Tesla a szerényebb anyagi lehetőségekkel bíró vásárlókra gondolva szeptemberben megújította a Model 3 szedánt, elegánsabb külsővel és nagyobb hatótávolsággal vértezve fel, miközben a prémium kategóriás járműveinek (Model S és Model X) árát is csökkentette az eladások fellendítése érdekében.