Ismét növelni szeretné bevételeit a Netflix. A legnagyobb streamingszolgáltató a jelszómegosztás felszámolásának következtében csaknem 6 millióval növelte tudta előfizetőinek számát az idei harmadik negyedévben, és a hírek szerint áremeléseket is tervez – adta hírül a Reuters.

Los,Angeles,-,October,23,,23021:,Netflix,Building,Signage,In
Fotó: Shutterstock

A Netflix idén nem csatlakozott a riválisokhoz, például a Disney-hez, és nem emelte meg a reklámmentes előfizetések díjait, azonban hozott a felhasználóknak fájó döntéseket, miután korlátozta háztartásokon kívüli jelszómegosztást, hogy megpróbálja fizetésre bírni azt a nagyjából 100 millió nézőt, akik előfizetés nélkül használják a szolgáltatást.

A Bernstein Research elemzőcég szerint a Netflix sok piacon már nagyon hasonlít egy közüzemi szolgáltatóra, és a közüzemi szolgáltatók számára mindig nagy kihívás, hogy az adott vállalat miként találja meg a további növekedési, bővülési lehetőségeket.

A hírek szerint a Netflix is áremelést tervez, amit a hollywoodi színészek sztrájkjának befejezése után jelentene be.

A streamingplatformról elmondható, hogy sikeresen átvészelte a sztrájkot, ami főleg a jelentős nemzetközi jelenlétének köszönhető, hiszen nem csupán amerikai filmek és sorozatok készülnek, hanem a világ szinte minden tájáról érkeznek a Netflix saját gyártású alkotásai. A piaci várakozások szerint a cég a következő hónapokban emelni fogja a reklámmentes előfizetések árát. Ezzel az a célja, hogy több előfizetőt tereljen az olcsóbb csomagok felé, hogy ezáltal több reklámbevételre tehessen szert.

Élményparkok Netflix módra, új beruházásba kezd a vezető streamingvállalat

A Disneylandre hasonlító, de kisebb méretű helyek elsődleges célja a filmek és sorozatok népszerűsítése lesz. Az első hely, a Netflix Ház várhatóan 2025-ben fog megnyitni.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a jelszómegosztás eltörlése miatt előfizetővé váló nézők többsége a reklámmentes csomagot választotta. A hirdetésmentes előfizetés havi 15,49 dollárba (5630 forint) kerül jelenleg, a reklámokkal ellátott konstrukcióért pedig 6,99 dollárt (2550 forint) kell fizetni. A becslések szerint a tervezett lépéssel a Netflix jövőre akár meg is duplázhatja a hirdetésekkel támogatott csomagok nézettségét, s hamarosan felzárkózhat versenytársaihoz a reklámbevételek tekintetében.

A Netflix árfolyama 2023-tól
 

A hirdetésből származó bevételek a Visible Alpha becslése szerint az idei harmadik negyedévben elérhetik a 188 millió dollárt is. Várakozások szerint a streamingszolgáltató az idei év legerősebb negyedéves előfizetés-növekedését produkálhatja. Az elemzői konszenzus a Netflix negyedéves bevételére 7,7 százalékos növekedést becsül, ami 8,54 milliárd dolláros eredményt jelentene.