Az elektromos autókat gyártó vietnámi cég, a VinFast elindította első partnerségét egy amerikai székhelyű kereskedővel, az észak-karolinai Leith Automotive Grouppal, amely a két vállalat közlése szerint az Egyesült Államok piacán történő értékesítés növelésére irányuló legújabb erőfeszítés. A Leith felel majd a járművek karbantartásáért és javításáért is – írja a Reuters.

VinFast at COP28 in Dubai
Fotó: Taku Mukoyama / AFP

A VinFast a vietnámi Vingroup konglomerátum része: a cég 2017-ben alakult, és 2021-ben kezdett el e-autókat gyártani, miután leállította a belső égésű motorral működő járművek termelését. A cég 4 milliárd dolláros üzeme Észak-Karolinában található, amely várhatóan 2026-tól kezdi meg működését. A vállalat augusztus végén debütált a Nasdaqon.

A Vingroup elnöke, Pham Nhat Vuong a májusi éves közgyűlésen bejelentette, hogy 2024 végén nullszaldós lehet az intenzíven terjeszkedő vietnámi elektromosautó-gyártó, amely egyben egy új városi miniautó és egy szintén elektromos kisteherautó piacra dobását is tervezi. A miniautó ára 10 és 12 ezer dollár (3,5–4,2 millió forint) között lenne, ami tarolhatna az európai piacon.

A Reutersnek adott augusztusi interjújában a VinFast vezetője arról beszélt, hogy a vállalat a Tesla közvetlen vásárlói megközelítésén alapuló értékesítési modelljét hibrid modellre változtatja, amely a kereskedőket is magában foglalja. A múlt hónapban a gyártó közölte, hogy 70 kereskedői kérelmet kapott az Egyesült Államokban, amelyek jóváhagyása esetén a VinFast országszerte 125 értékesítési ponton keresztül forgalmazhatná elektromos autóit.

Ha nem kínai, vietnámi: Európába készülnek a VinFast elektromos autói

Miközben az azt tervezi, hogy védővámokat vet ki a kínai rivális autógyártókra, egy vietnámi vállalat, a VinFast is szeretne betörni a kontinens elektromosautó-piacára, amint megkapta a hatósági engedélyt. Le Thi Thu Thuy, a VinFast vezérigazgatója abban bízik, hogy az EU-ban – amely nemrég bejelentette, hogy vizsgálatot indít a kínai elektromosautó-gyártók ellen – piaci rés keletkezhet, amelyet egy másik ázsiai vállalat tölthetne fel.