Véget ért a pandémiás pörgés a luxusiparban. Bár a világ legnagyobb luxustermékeket gyártó cége, az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton luxusóriás 86,15 milliárd eurós bevételről számolt be a tavalyi évre, ami 13 százalékos növekedést jelent. Míg a nettó profit 8 százalékkal 15,17 milliárd euróra nőtt, s  a társaság részvényenként 13 euróra emelte az éves osztalékot a tavalyi részvényenkénti 12 euróról. De a növekedés dinamikája lassult.

World's top luxury group LVMH head Bernard Arnault presents the group's 2023 annual results in Paris, on January 25, 2024. LVMH announced record sales for 2023, totalling 86,2 billion euros, resulting in 15,2 billion euros in profit. (Photo by STEPHANE DE SAKUTIN / AFP)
Fotó: STEPHANE DE SAKUTIN / AFP

Emlékezetes, mennyire felpörögtek az eladások az elmúlt években, a pezsgők, a kézitáskák és a luxusékszerek piacán. 

Ezt a trendet nevezik az iparágban  bosszúvásárlásnak.

 Az iparág számai vegyesek. A Hugo Boss és a Burberry csalódást okozott a befektetőknek ebben a hónapban, míg Brunello Cucinelli és a Cartier tulajdonos Richemont erős számokat tett közzé. 

A luxustermékek kevésbé tehetős vásárlói csökkentették vásárlásaikat az elmúlt évben, mivel a globális gazdaság a feszültség jeleit mutatja, nyomást gyakorolva a részvényárakra az egész iparágban.

Csütörtökön az LVMH közölte, hogy optimistán tekint az idei évre, ismét célul tűzve ki globális vezető pozíciójának megerősítését a luxuscikkek piacán.

A idei teljesítménye bő 5 százalékos mínusz.