Tavaly 33,7 millió eurós profitot könyvelt az Air Baltic, szemben a tavalyelőtti 54,2 millió eurós veszteséggel. Tervezik a júliusban lejáró 200 millió eurós refinanszírozását, továbbá 100 millió eurót vennének fel a magán- vagy állami adósságpiacokon  Emellett a lett légitársaság folytatja az elsődleges nyilvános részvénykibocsátás (IPO) előkészítését. Több tanácsadót is bevontak az IPO-tervbe a likviditás és a tőkealap megerősítése érdekében.

Air Baltic Airbus A220
Fotó: NICOLAS ECONOMOU

Egy ilyen lépést legkorábban 2024 második felében jelentenénk be

– mondta az IPO kapcsán Martin Gauss vezérigazgató kedden, Rigában. Az Air Baltic az elsődleges bevezetést a Nasdaq Riga tőzsdén tervezi, de Vitolds Jakovlevs pénzügyi igazgató arról is beszélt, hogy 

szóba került a másodlagos tőzsdei bevezetés Londonban vagy Amszterdamban,  

ám ennek részleteivel majd akkor foglalkoznak, ha már befektetési bankárok lesznek a fedélzeten. Megnehezítette a légitársaság dolgát az ukrajnai orosz invázió, mert emiatt a befektetők magasabb kamattal finanszírozzák az Air Baltic adósságát. Persze a lett kormány, mint részvényes is segíthet a források előteremtésében. 

Az Air Baltic azon légitársaságok közé tartozik, amelyeket sújtanak az Airbus repülőgépeit érintő Pratt & Whitney hajtóműproblémák. Tavaly hajtóműhiánnyal küzdöttek, ezért nem tudott levegőbe emelkedni a teljes A220-as flotta, s 

a nyári csúcsszezonban ideiglenesen gépeket kellett bérelniük. 

Az Air Baltic arra számít, hogy a hibás hajtóművek szervizelése hiány az idei évre is áthúzódik, ami hatással lesz a vállalat általános teljesítményére.
​