Szakad a népszerű farmermárka
Közel 19 százalékot zuhant csütörtökön a Levi’s, pedig a szerdai zárásig 40 százalékos menetelés volt az idei teljesítménye. A mostani megreccsenés nyomán már csak a 12 havi előre vetített nyereség 14-szeresén forog a papír, belesimulva a a versenytársak árazásába, hiszen a Wrangler márkát tulajdonló Kontoor Brands is 13-szoros szorzóval szerepel a tőzsdén.

Pedig
a negyedéves számok nem festenek rosszul.
A bevétel árfolyamhatásoktól tisztítva 9 százalékkal bővült év per év alapon a legutóbbi negyedévében, nagyjából megfelelve az elemzői előrejelzéseknek. Míg a 16 centes korrigált egy részvényre jutó eredmény meghaladta a 11 centes konszenzust.
Az egyenes, bő és széles szárú farmereket kedvelő
divattrendek is támogatják a Levi’s márkát.
A cég szerdán közölte, hogy a bő szabású nadrágok értékesítése 21 százalékkal nőtt az elmúlt negyedévben. De a farmer felsők is jól fogytak, csakúgy, mint a farmer ruhák, szoknyák és a női kezeslábas „játszóruhák” (jumpsuit).
Miért adták be a részvényt?
A vállalat éppen stratégiaváltást folytat az értékesítésben.
Amíg a közvetlenül a fogyasztóknak történő értékesítés 11 százalékkal nőtt árfolyamhatásoktól megtisztítva, ami gyorsulást jelent az előző negyedévhez képest. És a bruttó árrés is 60,5 százalékos rekordot mutat ebben a szegmensben.
Addig a kiskereskedőkön keresztül történő értékesítés, mely továbbra is jelentős hányadát adja a teljes bevételnek, nagyon gyengén alakult, 4 százalékkal visszaesett.
A Levi’s szerint:
a közvetlen értékesítésre való áttérést támogató reklámok és logisztikai beruházások 3 centtel csökkentik az egy részvényre jutó egész éves eredményt.


