Rekordprofittal szövi tőzsdei álmait a Revolut
A Revolut bevétele tavaly csaknem megduplázódott, és 1,8 milliárd fontra (2,2 milliárd dollárra) nőtt. A londoni székhelyű fintech cég keddi közleménye szerint a kamatbevétel tavaly 500 millió fontra nőtt a 2022-es 83 millió fontról. Ennek hatását azonban mérsékelte az egyes termékekhez kötődő hitelezési veszteségek megugrása.

A Revolut idén is exponenciális növekedésre készül
– mondta Nik Storonsky vezérigazgató. Hozzátette: a vállalat ügyfélköre tavaly 12 millió fővel bővült globálisan, és tavaly év végére elérte a 38 milliót, idén júniusra pedig a 45 milliót.
A legfrissebb eredmények jóval a törvényes határidő előtt láttak napvilágot, ami azért érdekes, mert a Revolut az előző években többször késedelmesen jelentett. Ez a körülmény akadályozta, hogy
a fintech cég végre megszerezze a kulcsfontosságú brit banki licencet.
A cég évek óta próbálja megszerezni az engedélyt. Ennek kapcsán mondta Francesca Carlesi, a Revolut brit vezérigazgatója egy keddi interjúban, hogy folyamatosan egyeztetnek a szabályozókkal, de nincs előre meghatározott menetrend.
A BDO könyvvizsgáló kedvező véleménye tovább erősíti a fintech ambícióit. A tervek között szerepel a tőzsdei bevezetés is.
A Bloomberg News múlt hónapban számolt be arról, hogy a cég bankárokat fogadott fel, hogy segítsenek eladni 500 millió dollár értékű részvényt egy tranzakció során, amely több mint 40 milliárd dollárra értékelné fel a Revolutot, szemben a legutóbbi, 2021-es 33 milliárd dolláros értékeléssel.
A Revolut adózás előtti eredménye tavaly rekordot ért el, 438 millió fontot tett ki.
Ugyanakkor a hitelezési veszteség több mint háromszorosára, 46,6 millió fontra nőtt 13,6 millió fontról. A kölcsönkönyv 204 millióról 528 millió fontra ugrott. A cég személyi kölcsönöket nyújtott Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, valamint hitelkártyákat Írországban és Spanyolországban. Az adminisztratív költségek 933 millió fontra nőttek. Marketingre és reklámra 241 millió fontot költöttek, míg a teljes személyzeti költség 362 millióról 498 millió fontra nőtt.
A vállalat azt állítja: jó úton halad, hogy a pénzügyi év végére elérje az 50 millió ügyfelet.


