Egy kriptoparadicsom végvonaglása – Dubajszigorítja a digitális eszközök marketing szabályait
Az egykori halászfalu illetékes hatósága bekeményített, és frissítették a virtuális eszközökre vonatkozó marketing-irányelveiket is.
Az új szabályok értelmében a cégeknek ki kell adniuk egy nyilatkozatot, amely felhívja a figyelmet az ilyen befektetések kockázataira.
Ráadásul, az előírás szerint a nyilatkozatnak „feltűnő” helyen kell szerepelnie, illetve még ennek tartalmát sem bízzák a véletlenre, a kriptoeszközöket forgalmazó cégek helyett meg is fogalmazták azt, eszerint:
a virtuális eszközök részben vagy egészben elveszíthetik értéküket, és rendkívüli ingadozásnak vannak kitéve.

Fotó: Shutterstock
Felelősség a középpontban
Úgy gondoljuk,hogy a világos útmutatással segítjük a forgalmazókat abban, hogy felelősségteljesen dolgozzanak, és valóban mindenről tájékoztassák a meglévő, és potenciális ügyfeleiket - mondta Matthew White, a VARA vezérigazgatója. Lényegében a lépéssel az Egyesült Arab Emírségek beállt a globális sorba:
a hatóságok világszerte egyre szigorúbb szabályokat fogalmaznak meg a kriptoeszközökre, ugyanakkor a jó pár évvel ezelőtti teljes elutasításhoz,és tiltáshoz képest a szabályok megfogalmazása mindenképpen egyfajta előrelépést jelent.
Belgiumtól Szingapúrig szigorították tehát a marketing-lehetőségeket, az Egyesült Királyság betiltotta a „refer a friend”, azaz szabadfordításban „szólj a barátodnak” prémiumrendszert,ami egyébként igen népszerű volt az iparágban.
Emellett az Egyesült Arab Emírségekben a virtuális eszközöket vagy azokhoz kapcsolódó termékeket forgalmazó cégeknek ezentúl meg kell kapniuk a VARA megfelelőségi igazolását. Ezt csak abban az esetben állítják ki, ha cégek például bónuszaikat sem használják fel arra, hogy „félrevezessék a befektetőket a kriptoeszközök valós kockázatának elhallgatásával.


