
A Tesla lesz a világ legértékesebb vállalata - ígérte Elon Musk
A Tesla Frankfurtban jegyzett részvényei csütörtökön 12 százalékkal, kéthetes csúcsukra emelkedtek, miután az e-autó-gyártó a szerdai amerikai tőzsdezárást követően több mint egy éve a legnagyobb negyedéves nyereségéről számolt be, és a jövő évre vonatkozóan 20-30 százalékos bővülést prognosztizált a járműeladásokban. Elon Musk azt is beígérte, hogy a Tesla meg sem áll addig, amíg a világ legértékesebb vállalatává nem válik.

Minden fronton nyomult a Tesla
Hasonló mértékben drágult egyébként a cég részvényárfolyama az amerikai zárás utáni elektronikus kereskedésben is, 213,7 dollárról egészen 239,5 dollárig vágtázva, azaz néhány óra alatt 80 milliárd dollárral emelkedett a vállalat piaci értéke. A papírok csaknem teljesen ledolgozták az idén eddig összeszedett 14 százalékos mínuszukat.
A harmadik negyedéves eredményeken a Cybertruck-üzletág – amely először termelt nyereséget –, az energiatárolási szegmens és a benzines autókat gyártó szektortársaknak értékesített szén-dioxid-kreditpontok is nagyot lendítettek.
Musk arra is kitért, hogy a Tesla jövőre hivatalosan is elindítja fuvarmegosztási szolgáltatását Texasban és Kaliforniában, az Uber és a Lyft részvényeit is lejtőre küldve. Emellett a Cybercab, azaz a robotaxi sorozatgyártása 2026-ban kezdődhet el, amikor a vállalat legalább 2 millió darab összeszerelésére törekszik, ami későb talán 4 millióra nőhet.
A vezérigazgató szerint amúgy a Tesla jó úton halad a megfizethető modellek jövő évi bevezetése felé, de eloszlatta egyes befektetők régi várakozását, hogy a vállalat az olyan tömegautókkal akarna versenyezni, mint amilyen például a Toyota Corolla. Ehelyett a Tesla a Cybercabre összpontosít, amelynek árazása szerinte 30 ezer dollár körül indul majd.
Egy hagyományos, 25 ezer dolláros elektromos autó „értelmetlen” lenne – mondta Musk, megjegyezve, hogy az összes készülő Tesla önvezetésre lesz képes.
A politikáról is beszélt Elon Musk
A milliárdos üzletember a Trump-kormányzatban betöltendő szerepéről is beszélt, jelesül egyfajta hatékonysági minisztériumot vezetne, amelyet többek között az önvezető autók szövetségi szintű szabályozásának kidolgoztatására is felhasználna, ami a jelenlegi tagállami előírások kusza dzsungele helyébe lépne.
Visszakanyarodva az értékesítésekhez, a Tesla az idei évre „enyhe növekedést” jelzett előre, bár ehhez a Cybertruck kisteherautók segítségével egy rekordot döntő negyedik negyedévre lenne szükség, mivel az első fél évben csökkent a cég forgalma. Noha a vállalat nem közölte, hogy hány teherautót adott el, de a Bloomberg szerint – a visszahívásokból ítélve – legalább 27 ezret szállított ki az Egyesült Államokban.
A harmadik negyedévben a Tesla 72 centes részvényenkénti korrigált eredményt ért el, amely felülmúlta az átlagos elemzői becslést.
A vállalat harmadik negyedéves autóipari bruttó árrése – a szabályozói jóváírások nélkül – 17,1 százalék volt, ami szintén jobb lett az elemzői becsléseknél és az előző negyedévinél is, amikor 14,6 százalékot tett ki.
A bevételek ezalatt éves bázison
- 8 százalékkal, 25,2 milliárd dollárra nőttek,
- némileg elmaradva a 25,37 milliárd dolláros piaci várakozástól.
Alacsonyak voltak az elvárások
A várakozások eléggé alacsonyak voltak a jelentés előtt, miután négy egymást követő alkalommal is elmaradt az eredmény a várttól, és a Robotaxi Day is több kérdést hagyott a befektetőkben, mint választ
– írta Garrett Nelson, a CFRA Research elemzője az ügyfeleknek szóló jegyzetében.
A Tesla szerint a nyereség növekedése a nagyobb szállítási volumeneknek, valamint a szabályozói kreditek értékesítésének köszönhető. A szabályozói kreditekből származó bevétel 739 millió dollárt tett ki a szeptember 30-án zárult három hónapban – ami rekord a korábbi harmadik negyedévekhez mérten, ám elmarad a második negyedévben elért 890 millió dolláros bevételtől.
Ráadásul a Tesla idén eddig már több energiatárolót helyezett üzembe, mint 2023 egészében, töltőhálózata pedig 2800 új töltőállomással bővült a harmadik negyedévben, ami 22 százalékos növekedés az előző évhez képest.




