Jövőre részvényenként 12,1 pennys osztalékot javasol az EasyJet igazgatótanácsa, miután idén 4,5 penny osztott vissza a cég – közölte szerdán a fapados légitársaság, hozzátéve, hogy hatalmas lépést tettek idén középtávú céljaik felé, a forgalmat a szervezett utazási ajánlatok iránti erős kereslet is segítette.
A javaslat szerint a brit diszkont-légitársaság az osztalék 20 százalékát már márciusban kifizeti – tették hozzá.
Csúcsnyarunk volt idén, sikerült csökkentenünk a téli veszteségeket is, az üdülési üzletág pedig fenomenálisan növekszik
– mondta Johan Lundgren vezérigazgató a Bloomberg TV-nek adott interjúban.
„Gyakorlatilag minden mérőszámunk dinamikusan javult, összességében is nagyon lendületes fejlődésről számolhatunk be” – tette hozzá.
Az EasyJet részvényei magyar idő szerint délelőtt 11-ig közel 2 százalékkal, 550 penny fölé emelkedtek Londonban.
A brit fapados kizárólag az Airbus gépeivel repül, ám nem a problémás A320neo típusú repülőkkel, így szerencsésen elkerülte azokat a tényezőket, amelyek fapados versenytársait hátráltatták. A Ryanair a Boeing 737 Max típusú repülőgépeinek szállítási késedelmével küszködik, míg a Wizz Air Airbus A320neo típusú repülőgépeit a Pratt & Whitney hajtóművekkel kapcsolatos problémák, illetve azok felülvizsgálata miatt kellett részlegesen kivonni a forgalomból.
Lundgren szerint a vállalat hajtómű- és géptípusválasztása „jobb alternatívát” jelent, mint bármelyik másik légitársaságé.
Az EasyJet amúgy szeptember végén lezárt üzleti évében 610 millió angol fontos adózás előtti nyereséget termelt, ami összhangban van az elemzői becslésekkel. A légitársaság előrejelzése szerint az üdülési üzletág jövőre 25 százalékkal lő ki, mivel az Egyesült Királyságban továbbra is fellendülőben van a szervezett turizmus iránti keresletet.
Jól sikerült tehát Lundgren hattyúdala, mielőtt Kenton Jarvis, a légitársaság pénzügyi igazgatója a jövő év elején beül a helyére a vezérigazgatói székbe. Lundgren hét évig vezette a légitársaságot.
Az EasyJet a nagy európai fapados légitársaságok közül utolsóként számolt be a negyedik negyedévről. A részvényei idén közel 10 százalékkal erősödtek, szemben a Ryanairrel és a Wizz-zel, amelyek 4 százalékot, illetve 40 százalékot buktak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.