BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
An EasyJet passenger jet at London Luton Airport EasyJet

Csaknem megtriplázza osztalékát a Wizz Air riválisa

Nem véletlenül hajrázták le a konkurenciát idén a brit diszkontszolgáltató részvényei. Az EasyJet remek jelentéssel zárja 2023–2024-es üzleti évét, a részvényesek pedig már dörzsölhetik a tenyerüket a jócskán megemelt osztalék hírére.

Jövőre részvényenként 12,1 pennys osztalékot javasol az EasyJet igazgatótanácsa, miután idén 4,5 penny osztott vissza a cég – közölte szerdán a fapados légitársaság, hozzátéve, hogy hatalmas lépést tettek idén középtávú céljaik felé, a forgalmat a szervezett utazási ajánlatok iránti erős kereslet is segítette.

An EasyJet passenger jet at London Luton Airport
Jól muzsikál az EasyJet flottája / Fotó: Chris Ratcliffe

Csúcsnyara volt az EasyJetnek

A javaslat szerint a brit diszkont-légitársaság az osztalék 20 százalékát már márciusban kifizeti – tették hozzá.

Csúcsnyarunk volt idén, sikerült csökkentenünk a téli veszteségeket is, az üdülési üzletág pedig fenomenálisan növekszik

– mondta Johan Lundgren vezérigazgató a Bloomberg TV-nek adott interjúban.

„Gyakorlatilag minden mérőszámunk dinamikusan javult, összességében is nagyon lendületes fejlődésről számolhatunk be” – tette hozzá.

Az EasyJet részvényei magyar idő szerint délelőtt 11-ig közel 2 százalékkal, 550 penny fölé emelkedtek Londonban. 

Szerencsés kézzel választottak géptípust is

A brit fapados kizárólag az Airbus gépeivel repül, ám nem a problémás A320neo típusú repülőkkel, így szerencsésen elkerülte azokat a tényezőket, amelyek fapados versenytársait hátráltatták. A Ryanair a Boeing 737 Max típusú repülőgépeinek szállítási késedelmével küszködik, míg a Wizz Air Airbus A320neo típusú repülőgépeit a Pratt & Whitney hajtóművekkel kapcsolatos problémák, illetve azok felülvizsgálata miatt kellett részlegesen kivonni a forgalomból.

Lundgren szerint a vállalat hajtómű- és géptípusválasztása „jobb alternatívát” jelent, mint bármelyik másik légitársaságé.

Az EasyJet amúgy szeptember végén lezárt üzleti évében 610 millió angol fontos adózás előtti nyereséget termelt, ami összhangban van az elemzői becslésekkel. A légitársaság előrejelzése szerint az üdülési üzletág jövőre 25 százalékkal lő ki, mivel az Egyesült Királyságban továbbra is fellendülőben van a szervezett turizmus iránti keresletet.

Jól sikerült tehát Lundgren hattyúdala, mielőtt Kenton Jarvis, a légitársaság pénzügyi igazgatója a jövő év elején beül a helyére a vezérigazgatói székbe. Lundgren hét évig vezette a légitársaságot.

Az EasyJet a nagy európai fapados légitársaságok közül utolsóként számolt be a negyedik negyedévről. A részvényei idén közel 10 százalékkal erősödtek, szemben a Ryanairrel és a Wizz-zel, amelyek 4 százalékot, illetve 40 százalékot buktak.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.