Félrenyelt a Puma, de kiköpi még az amerikai vámemeléseket is
A Puma sportszergyártó harmadik negyedéves árbevétele árfolyamhatásoktól szűrten 5 százalékkal, 2,31 milliárd euróra nőtt, ám valójában nem mozdult el az egy évvel ezelőtti szintről, miközben az LSEG elemzői konszenzusa 2,36 milliárd euróval kalkulált. Jobb is lehetett volna a helyzet, de az argentin és a mexikói pesó, valamint a japán jen gyengélkedése az euróhoz képest keresztülhúzta a cégvezetés számításait.

A német vállalat üzemi eredménye 0,3 százalékkal, 237 millió euróra nőtt, azaz gyakorlatilag stagnálásról beszélhetünk. Ahogy a cég legnagyobb piacán, az Európa–Közel-Kelet–Afrika (EMEA) régióban kimutatott 1,01 milliárdos forgalom és 0,8 százalékos növekedés láttán sem dobtak hátraszaltót a befektetők.
Csalódást okozott a Puma beszámolója
Hátast viszont annál inkább, hiszen a Puma gyorsjelentését 4 százalékos árfolyamesés fogadta. Pedig a második legnagyobb piacon, Amerikában a bevételek markánsan, 11,4 százalékkal nőni tudtak, meghaladva a 872 millió dollárt. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben kimutatott 3 százalékos plusz mögött 43 millió eurós bevétel húzódik meg.
teljes bevétel fele a sportcipő eladásokból származott, ezeknél 9,3 százalékos növekedést tüntetett fel a vállalat kedden publikált üzleti beszámolója. A kínai forgalomcsökkenést nem számszerűsítették, de az ottani helyzettel – mind általában az európai cégek – elégedetlenek voltak a Pumánál is.
Mindezek ellenére a Puma „kémjei” azt jelezték a vezetőségnek, hogy az előjelek kedvezőek, és erős kínai és ünnepi keresletre lehet számítani. Arne Freundt, a Puma vezérigazgatója különösen az Alibaba szervezésében megrendezendő november 11-ei (11.11.) kínai szinglinap vásárlási bonanzájában látja azt a pluszt, melynek révén a sportszergyártó óriáscég idei üzleti tervei valóra válhatnak.
Felülnek a retróhullámra
Erre és a kiskereskedők növekvő megrendeléseire alapozva a Puma megerősítette az egész évre vonatkozó kilátásait, miszerint az árfolyamkorrigált árbevétele 4-6 százalék között, az üzemi eredménye pedig 620 millió és 670 millió euró között alakulhat.

A Puma a profittermelés mellett divattervezéssel is foglalkozik, s meg akarja lovagolni az új stílustrendet, amelyet az alacsony felsőrésszel és vékony talppal jellemzett tornacipők jellemeznek.
Ennek jegyében újraindítja a Forma-1 ihlette Speedcat cipők árusítását. Ezeknek az első szériáját még 1999-ben adtak ki, s most azt remélik, hogy a retrohullámra felültetve egy egész termékfranchise-t építhetnek köréje, odadobva a kesztyűt a fő rivális
Ennek érdekében modellek és influenszerek szerződtetését is tervezik – írja a Reuters. A Puma 2025-ben 4-6 millió pár Speedcat cipőt tervez értékesíteni.
Trump vámfenyegetéseitől sem tartanak
Végezetül elemzői tájékoztatóján Arne Freundt kommentálta az amerikai elnökválasztás eredményének cégére vonatkozó negatív hatásait is. Mint mondta, a Puma jó helyzetben van ahhoz, hogy gyorsan tudjon reagálni a Donald Trump által jó előre belengetett drasztikus vámemelésekre, de ennél többet nem árult el terveikről.


