Felpattantak az európai luxusipar részvényei, miután a Richemont a tavalyi negyedik negyedévről eladási rekordot jelentett. A Richemont közel 20 százalékot pattant, de az LVMH, a Kering és a Dior árfolyama is megugrott, szinte az egész luxusszektor emelkedő pályára állt.
A Cartier márka tulajdonosa, a Richemont 6,15 milliárd eurós (6,33 milliárd dolláros) árbevételről számolt be a december 31-én véget ért harmadik pénzügyi negyedévben, ami 10 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában, és meghaladja az 5,63 milliárd eurós előzetes elemzői konszenzust – a Visible Alpha szerint. A vállalat a vártnál jobb eladásokat ért el mind az órák divíziójában, mind az ékszerüzletágban, a Cartier és a Van Cleef & Arpels márkánál.
A Richemont ralija felhúzta az egész ágazatot. A luxusipar zászlóshajójának tekintett LVMH 12 százalékot, a francia Kering és Hermes 8, illetve 5 százalékot emelkedett. Az olasz csúcsmárkák, a Brunello Cucinelli, a Salvatore Ferragamo és a Moncler is 5-7 százalékot pattant, s az Egyesült Királyságban a Burberry is ment 8 százalékot.
Évekig felülteljesítő volt az ágazat. Emlékezetes, mennyire felpörögtek az eladások az elmúlt években, a pandémiás zárlatokat követően a pezsgők, a kézitáskák és a luxusékszerek piacán. Ezt a trendet nevezték az iparágban bosszúvásárlásnak.
Ám a luxustermékek kevésbé tehetős vásárlói az elmúlt másfél évben már csökkentették vásárlásaikat, mivel a globális gazdaság a feszültség jeleit mutatja, nyomást gyakorolva a részvényárakra az egész iparágban. Különösen feltűnő volt a visszaesés Kínában, az iparág egyik legnagyobb piacán.
Most azonban a Richemont minden piacon
két számjegyű százalékos növekedésről számolt be, kivéve az ázsiai csendes-óceáni térséget,
a még mindig kihívásokkal teli kínai környezet miatt. Kína, amely egykor az ágazat növekedésének motorja volt, most belső gazdasági gondokkal küzd, arra késztetve a kínai fogyasztókat, hogy megtakarítsanak, ahelyett, hogy pénzt költenének luxuscikkekre.
Nem a Richemont az egyetlen, amely erős számokat közölt. Korábban az olasz Brunello Cucinelli is a vártnál jobb bevételi adatokat tett közzé a negyedik negyedévről.
Mindkét luxusmárka a gazdag ügyfeleknek köszönheti a sikeres negyedévet.
A luxusszektor jelenlegi környezetében egyes márkák jobban teljesítettek, mint mások. Amíg a leggazdagabb vásárlók rugalmatlan kereslete ellensúlyozni tudja a kínai piac visszaesését, addig a fiatalabb, kevésbé tehetős vásárlókat célzó márkák jobban szenvedtek, mivel a fókuszfogyasztóik a gazdasági környezet nyomására bezárták pénztárcájukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.