BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyenge évet zárt a Gucci, de a cégvezér bírja a befektetők bizalmát

Nehéz idők járnak a luxusmárkákra a pandémiás bosszúvásárlások lecsengésével. A Gucci szekere is döcög, mégis felpattant a márkatulajdonos Kering.

A Gucci bevétele 4 százalékkal esett vissza a tavalyi negyedik negyedévben, miközben az elemzők 3,1 százalékos zsugorodásban reménykedtek.  A Gucci márkát is tulajdonló Kering francia luxuscsoport vezérigazgatója, Francois-Henri Pinault próbaévnek minősítette a tavalyit, amely nem felelt meg a csoport elvárásainak. Egyúttal profitwarningot adott ki az idei évre. 

Daily Life In Cannes, France
Fotó: AFP

A részvény a csütörtöki párizsi kereskedésben mégis közel 5 százalékos pluszba lendült, mert 

a befektetők úgy vélik, Pinault képes lesz feljavítani a Guccit, 

amely a Kering csoport profitjának kétharmadát szállítja. 

A Kering 4,97 milliárd eurós árbevételről számolt be a negyedik negyedévben, szemben a 4,91 milliárd eurós elemzői várakozással. A Gucci eladásai 8 százalékkal, 2,53 milliárd euróra estek vissza az utolsó negyedévben. Az üzemi eredmény tavaly 4,63 milliárd euróra esett vissza a korábbi 5,395 milliárd euróról, s elmaradt az elemzők 4,89 milliárd eurós várakozásától. Míg a tavalyi egész éves nettó profit 2,98 milliárd euróra csökkent a 2022-es 3,61 milliárd euróról. Az elemzők 3,17 milliárd eurós nettó profitot prognosztizáltak. A Kering 14 euró részvényenkénti osztalékot javasolt a tavalyi év után.

Az ágazat eddig vegyes képet mutat. Amíg a Richemont és a Brunello Cucinelli szépen profitált a gazdag ügyfélkörből, addig az Hugo Boss és a Burberry kiábrándító eredményeket tett közzé.

A világ legnagyobb luxustermékeket gyártó cége, az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton luxusóriás azonban az elemzők előrejelzéseit meghaladó értékesítésről számolt be és optimistán tekint az idei évre.

Míg a francia luxuscsoport Hermes pénteken teszi közzé a tavalyi eredményeket.

Emlékezetes, mennyire felpörögtek az eladások az elmúlt években, a pezsgők, a kézitáskák és a luxusékszerek piacán. 

Ezt a trendet nevezik az iparágban  bosszúvásárlásnak. 

Ám a luxustermékek kevésbé tehetős vásárlói az elmúlt évben már csökkentették vásárlásaikat, mivel a globális gazdaság a feszültség jeleit mutatja, nyomást gyakorolva a részvényárakra az egész iparágban. Feltűnő a visszaesés Kínában, az iparág egyik legnagyobb piacán.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.