BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordot döntött a negyedik negyedévben a Meta

A befektetők a hét elején sem büntették Zuckerberg cégét. A profitot a hirdetési üzletág mesterségesintelligencia-fejlesztései fűtik. A Meta a TikTok amerikai tilalmával is nyerne. A folyó negyedévben lassul a növekedés.

Rekordbevételt ért el a negyedik negyedévben a Facebook és az Instagram anyavállalata. Főként a hirdetési üzletág mesterségesintelligencia-fejlesztéseinek köszönhetően. A Meta részvényei 5 százalékkal emelkedtek a szerdai zárás utáni kereskedésben, miután kijött a gyorsjelentés. A papír az utolsó 5 kereskedési napon közel 8 százalékot ralizott, miután az elmúlt héten bejelentették, hogy növelik az MI-kiadásokat.

Meta announces ending fact-checking program in the US
A Meta árfolyama a hét eleji kínai pánikot is jól állta /  Fotó: AFP

Fókuszban a mesterséges intelligencia

A Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta 21 százalékos árbevétel-növekedésről és 20,8 milliárd dolláros profitról számolt be. Mindkettő felülmúlta az elemzői várakozásokat. Ugyanakkor a vállalat jelezte, hogy a menedzsment becslése szerint

 a bevételnövekedés 8-15 százalékra lassul

a folyó negyedévben, ami kétéves mélypontot jelentene.

Arra számítok, hogy ez lesz az az év, amikor egy rendkívül intelligens és személyre szabott MI-asszisztens több mint egymilliárd embert ér el, s hogy a Meta MI piacvezető lesz

– mondta Mark Zuckerberg vezérigazgató szerdán a befektetőkkel és elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetésen. Arra is kitért, hogy a Meta idén 60-65 milliárd dollárt költ beruházásokra, részben egy adatközpont kiépítésére Louisianában, amely olyan nagy, hogy Zuckerberg szerint Manhattan jelentős részét lefedné.  

A Meta egy sor MI-terméket üzemeltet, köztük a Llama nevű nyílt forráskódú modellt, amellyel a fejlesztők saját alkalmazásokat hozhatnak létre, valamint az alkalmazásaiba beágyazott MI-csevegőrobotokat. A vállalat azt is tervezi, hogy létrehoz egy MI-mérnököt, mely egyre nagyobb mennyiségű kóddal járul hozzá kutatási és fejlesztési projektjeihez.

Megosztottak a befektetők

A Wall Street Journal szerint a piac megosztott a legnagyobb amerikai technológiai vállalatok MI-kiadási terveire adott válaszában: a befektetők egy része vásárlásokkal jutalmazza a stratégiát, mások eladásokkal büntetik. Érdekes, hogy a Meta egyike azon kevés technológiai vállalatnak, melynek részvényei a kínai MI-startup

a DeepSeek erőteljes képességeivel kapcsolatos aggodalmak ellenére is emelkedni tudtak 

a hét elején.

Az Apple is emelkedett, de a Microsoft és a Google anyavállalata, az Alphabet részvényei estek. Pedig mindhárom cég  dollár tízmilliárdokat költött olyan adatközpontokra és MI-rendszerekre, melyek képesek szoftvereket írni és beszélgetni. A piacot megijesztették a kínai DeepSeek képességei, s alacsony fejlesztési költségei.  

Törés az intelligens szemüvegek piacán

A gyorsjelentésben bemutatott időszakban a Meta bevétele 48,4 milliárd dollár volt, ami év/év alapon 21 százalékos növekedés. Az elemzői konszenzus 47 milliárd dollár volt. A profit 20,8 milliárd dollár lett, ami 49 százalékos emelkedést jelent. Míg az egy részvényre jutó nyereség 8,02 dollár, ami 50 százalékkal múlja felül a tavalyi 5,3 dollárt. Az elemzők 6,77 dollárt vártak.

A vállalat Reality Labs egysége, amely felügyeli az intelligens szemüvegekbe, a kiterjesztett valóságba és az úgynevezett metaverzumba történő befektetéseit, közel 5 milliárd dolláros veszteségről számolt be. 

Az egység tavaly 17,7 milliárd dollárt veszített.

A Meta tavaly decemberben napi 3,35 milliárd aktív felhasználóról számolt be, ami 5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A harmadik negyedévben a Meta, a Microsoft, az Amazon és az Alphabet együttesen közel 60 százalékkal többet költött MI-adatközpontokra, mint egy évvel korábban. Várhatóan még több kiadást jelentenek be a héten kezdődött legutóbbi bevételi jelentésekben.

Mi lesz a Meta versenytársaival?

Kérdéses a TikTok jövője az Egyesült Államokban. A Meta valószínűleg kedvezményezett lenne, ha a Trump-adminisztráció teljes mértékben végrehajtaná a kínai tulajdonú versenytársát tiltó törvényt. 

A TikTok felhasználói vélhetően több időt töltenének az Instagramon, s valószínűleg több hirdetési dollár áramlana a Meta platformjaira

– vélik az elemzők.

Az amerikai versenytárs Threads szintén megkezdi az alkalmazás hirdetéseinek tesztelését az Egyesült Államokban és Japánban – közölte az X pénteken, ami szintén érinti a Meta jövőbeni bevételeit.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.