
Több a fantázia a Netflix részvényeiben, mint a fantasysorozataiban
A Netflix a 2024-es évet két NFL amerikaifutball-meccsel, Beyoncé félidei show-műsorával és a Squid Game című sikersorozat új évadának elindításával zárta. A képernyők előtt minden bizonnyal nagyobb volt a nyüzsgés, mint utána a parketten, a Netflix részvényei ugyanis 3,5 százalékos gyengüléssel abszolválták az új év első három hetét, melynek csúcspontját a keddi New York-i tőzsdezárást követően publikálandó negyedik negyedéves gyorsjelentés képezi.

A FactSet által megkérdezett elemzők arra számítanak, hogy a Netflix 4,20 dolláros részvényenkénti nyereséget fog kimutatni 10,12 milliárd dolláros árbevétel mellett a december 31-én zárult negyedévéről. Az egy évvel korábbi időszakban a Netflix feleakkora, 2,11 dolláros részvényenkénti nyereséget ért el alacsonyabb, 8,83 milliárd dolláros árbevétel mellett.
Közelít a 300. milliomodik előfizetőjéhez a Netflix
A Wall Street-i elemzők a legnagyobb figyelemmel követett adatban, a globális előfizetői szám alakulásában is a pozitív trend folytatódását várják, s arra számítanak, hogy a piacvezető streamszolgáltató a negyedik negyedévben 8,2 millió új előfizetőt vonzott magához, ekkora lehet az állománybővülés és a lemondások egyenlege.
Az előfizetői állomány december végén elérhette a 290,9 milliót. A Netflix egyébként a megelőző gyorsjelentése közreadásakor jelezte, hogy a folyó üzleti évtől kezdődően
nem ad nyilvános vállalati előrejelzést a várható előfizetői számról,
mert azt a befektetők olyan spekulációkhoz használják fel, melyekkel a részvényárfolyamot szélsőséges és fundamentálisan megalapozatlan kilengésekre késztetik.

Ezzel a Netflix az Apple példáját követi, amely a bevételei több mint felét adó iPhone-eladások darabszámára vonatkozó adatok kiadásától zárkózik el immár sokadik éve – hasonló indoklással. Sőt, a Netflix ezentúl gyakorlatilag titkosítja a negyedéves előfizetői adatokat, azokat legfeljebb az éves beszámolójában publikálja, amihez persze joga van.
A cégvezetés arra kéri a befektetőket, hogy a Netflix teljesítményét a bevétel és az üzemi árrés alakulása alapján ítéljék meg. S ahogy a várakozásokból is kitűnik, ezen a téren nem áll rosszul a cég. Az is jelezték, hogy az ügyfél-elégedettség mutatójaként a nézők hűségét, vagyis a képernyő/kijelző előtt eltöltött időt fogja mértékként használni.
Eközben az elemzők arra várnak majd, hogy a Netflix születőben lévő reklámüzletága mielőbb felfusson, és támogassa a bevételeket, miközben a nézők jó része azon cidrizik, hogy
mikor és mennyivel emeli a Netflix idén az előfizetési csomagokat.
Brian Pitz, a BMO Capital Markets elemzője túlteljesítő részvények közé sorolja a Netflixet, miközben a reklámok előre jelzett növekedésére alapozva megemelte a Netflix 2025-re vonatkozó bevételi és eredménybecslését, egyszersmind a részvény célárát 825 dollárról kerek ezer dollárra javította fel.
Szerinte a Netflix reklámtevékenységét nagyban segítik majd az olyan élő műsorok, mint a WWE profi pankrációs sorozata, a Raw, amelynek premierje január 6-án volt, s amely az amerikai néplélekben megfejthetetlen módon a szórakozás non plus ultrája. Pitz becslése szerint a Netflixnek az év végére 90 millió előfizetője lesz a hirdetésekkel támogatott szolgáltatására, szemben a mostani 70 millióval.
Alicia Reese, a Wedbush Securities elemzője Pitzhez csatlakozva fenntartotta a túlteljesítő besorolást a Netflix részvényeire, igaz, szerényebb, 950 dolláros célárfolyam mellett.
A Netflix gyakorlatilag behozhatatlan előnyre tett szert a streamingháborúban, mert meg tudja tartani az előfizetőit, miközben versenytársai még ma is üzleti modelljének lemásolásával bíbelődnek
– írta Reese az ügyfeleknek szóló jegyzetében. Szerinte az előfizetők a lemondás helyett áttérnek inkább az alacsonyabb árú, reklámokkal támogatott csomagra, ennek révén a bevételek növeléséhez segítik a vállalatot. Olyannyira, hogy 2026-ra már hirdetések válnak az elsődleges bevételnövelési tényezővé. Reese úgy véli, a Netflix révbe ért, mert
- a globális tartalomkészítéssel,
- a költségek kiegyensúlyozásával
- és a nyereségesség növelésével
a képlet valamennyi fontos eleme kikerült az ismeretlenek köréből. Tavaly a Netflix részvényárfolyama 83 százalékkal, 891 dollárra fölé emelkedett. Idén eddig 3,5 százalékkal csökkent az árfolyama.




