A Netflix a 2024-es évet két NFL amerikaifutball-meccsel, Beyoncé félidei show-műsorával és a Squid Game című sikersorozat új évadának elindításával zárta. A képernyők előtt minden bizonnyal nagyobb volt a nyüzsgés, mint utána a parketten, a Netflix részvényei ugyanis 3,5 százalékos gyengüléssel abszolválták az új év első három hetét, melynek csúcspontját a keddi New York-i tőzsdezárást követően publikálandó negyedik negyedéves gyorsjelentés képezi.
A FactSet által megkérdezett elemzők arra számítanak, hogy a Netflix 4,20 dolláros részvényenkénti nyereséget fog kimutatni 10,12 milliárd dolláros árbevétel mellett a december 31-én zárult negyedévéről. Az egy évvel korábbi időszakban a Netflix feleakkora, 2,11 dolláros részvényenkénti nyereséget ért el alacsonyabb, 8,83 milliárd dolláros árbevétel mellett.
A Wall Street-i elemzők a legnagyobb figyelemmel követett adatban, a globális előfizetői szám alakulásában is a pozitív trend folytatódását várják, s arra számítanak, hogy a piacvezető streamszolgáltató a negyedik negyedévben 8,2 millió új előfizetőt vonzott magához, ekkora lehet az állománybővülés és a lemondások egyenlege.
Az előfizetői állomány december végén elérhette a 290,9 milliót. A Netflix egyébként a megelőző gyorsjelentése közreadásakor jelezte, hogy a folyó üzleti évtől kezdődően
nem ad nyilvános vállalati előrejelzést a várható előfizetői számról,
mert azt a befektetők olyan spekulációkhoz használják fel, melyekkel a részvényárfolyamot szélsőséges és fundamentálisan megalapozatlan kilengésekre késztetik.
Ezzel a Netflix az Apple példáját követi, amely a bevételei több mint felét adó iPhone-eladások darabszámára vonatkozó adatok kiadásától zárkózik el immár sokadik éve – hasonló indoklással. Sőt, a Netflix ezentúl gyakorlatilag titkosítja a negyedéves előfizetői adatokat, azokat legfeljebb az éves beszámolójában publikálja, amihez persze joga van.
A cégvezetés arra kéri a befektetőket, hogy a Netflix teljesítményét a bevétel és az üzemi árrés alakulása alapján ítéljék meg. S ahogy a várakozásokból is kitűnik, ezen a téren nem áll rosszul a cég. Az is jelezték, hogy az ügyfél-elégedettség mutatójaként a nézők hűségét, vagyis a képernyő/kijelző előtt eltöltött időt fogja mértékként használni.
Eközben az elemzők arra várnak majd, hogy a Netflix születőben lévő reklámüzletága mielőbb felfusson, és támogassa a bevételeket, miközben a nézők jó része azon cidrizik, hogy
mikor és mennyivel emeli a Netflix idén az előfizetési csomagokat.
Brian Pitz, a BMO Capital Markets elemzője túlteljesítő részvények közé sorolja a Netflixet, miközben a reklámok előre jelzett növekedésére alapozva megemelte a Netflix 2025-re vonatkozó bevételi és eredménybecslését, egyszersmind a részvény célárát 825 dollárról kerek ezer dollárra javította fel.
Szerinte a Netflix reklámtevékenységét nagyban segítik majd az olyan élő műsorok, mint a WWE profi pankrációs sorozata, a Raw, amelynek premierje január 6-án volt, s amely az amerikai néplélekben megfejthetetlen módon a szórakozás non plus ultrája. Pitz becslése szerint a Netflixnek az év végére 90 millió előfizetője lesz a hirdetésekkel támogatott szolgáltatására, szemben a mostani 70 millióval.
Alicia Reese, a Wedbush Securities elemzője Pitzhez csatlakozva fenntartotta a túlteljesítő besorolást a Netflix részvényeire, igaz, szerényebb, 950 dolláros célárfolyam mellett.
A Netflix gyakorlatilag behozhatatlan előnyre tett szert a streamingháborúban, mert meg tudja tartani az előfizetőit, miközben versenytársai még ma is üzleti modelljének lemásolásával bíbelődnek
– írta Reese az ügyfeleknek szóló jegyzetében. Szerinte az előfizetők a lemondás helyett áttérnek inkább az alacsonyabb árú, reklámokkal támogatott csomagra, ennek révén a bevételek növeléséhez segítik a vállalatot. Olyannyira, hogy 2026-ra már hirdetések válnak az elsődleges bevételnövelési tényezővé. Reese úgy véli, a Netflix révbe ért, mert
a képlet valamennyi fontos eleme kikerült az ismeretlenek köréből. Tavaly a Netflix részvényárfolyama 83 százalékkal, 891 dollárra fölé emelkedett. Idén eddig 3,5 százalékkal csökkent az árfolyama.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.