BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Wizz Air lehet az első légitársaság, amely visszatér Ukrajnába a háború után

Váradi József vezérigazgató szerint a légitársaság mindent megtesz, hogy elsőként térhessen majd vissza Ukrajnába. A Wizz Air vezére a vártnál nagyobb vállalati veszteség okozta részvénypiaci szakadást követően beszélt a tervekről.

A Wizz Air lesz az első légitársaság, amely visszatér majd Ukrajnába, amint azt a háború alakulása lehetővé teszi – mondta Váradi József, a cég vezérigazgatója a Bloomberg TV csütörtöki délelőtti adásában. 

Barcelona airport aircraft on the runway, wizz air,
Beszakadtak a Wizz Air részvényei a friss hírek hallatán / Fotó: NurPhoto via AFP

Rossz híreket közölt a Wizz Air reggel, szakadnak a részvények

Váradi József az interjúban hangsúlyozta, a Wizz Air volt az utolsó légitársaság, amely a háború kitörését követően elhagyta az országot, és mivel egy fontos térségről van szó a vállalat számára, mindent megtesznek, hogy amint a béke beköszönt Ukrajnában, ők lehessenek az első légitársaság, amely ismét működtet járatokat az ország területén.

Üres az ukrán légtér a háború kitörése óta / forrás: FlightRadar

A Wizz Air feje azt követően jelent meg a Bloomberg TV adásában, hogy a légitársaság a hajtóműproblémákkal és a működési területét sújtó gazdasági bizonytalanságokkal kapcsolatos növekvő költségekre tekintettel jócskán visszavágta a március 31-ig tartó üzleti évére szóló nettó eredményvárakozását.

A londoni tőzsdén jegyzett légitársaság most már csupán 250-300 millió euró adózott profitot vár, 

szemben a korábbi 350 millió és 450 millió euró közötti előrejelzéssel.

Fél éven belül immár a második alkalommal kényszerül profitfigyelmeztetésre a Wizz, amelynek a Pratt & Whitney hajtóművek műszaki felülvizsgálata miatt folyamatosan nélkülöznie kell flottája egy részét. A költséges és működési fennakadásokkal járó ellenőrzések ráadásul – amint Váradi József vezérigazgató a hónap elején mondta – az előzetes várakozásokkal szemben nem 18 hónapig tartanak, hanem négy-öt évig is elhúzódhatnak.

A híreket a piac egyértelmű letargiával fogadta, a Wizz Air részvényei egy ponton 13 százalékos napon belüli mínuszt is mutattak.

A december 31-én lezárt harmadik negyedévben amúgy a fapados légitársaság működési vesztesége éves bázison biztató módon 180,4 millió euróról 75,9 millió euróra csökkent. A londoni tőzsdecsoport (LSEG) elemzői konszenzusa ugyanakkor 10,6 millió euró körüli működési nyereséget becsült előzetesen.

A Wizz Air nettó eredménye – a Concorde szerint egy jelentős, az amerikai dollár erősödésével összefüggő 200 millió euróra becsült devizaárfolyam-átértékelési veszteség miatt – 240 millió eurós veszteségbe fordult.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.