A hajtóműproblémákkal és a működési területét sújtó gazdasági bizonytalanságokkal kapcsolatos növekvő költségekre tekintettel jócskán visszavágta a március 31-ig tartó üzleti évére szóló nettóeredmény-várakozását csütörtök reggel a Wizz Air.
A londoni tőzsdén jegyzett légitársaság most már
Fél éven belül immár a második alkalommal kényszerül profitfigyelmeztetésre a Wizz, amelynek a Pratt & Whitney hajtóművek műszaki felülvizsgálata miatt folyamatosan nélkülöznie kell flottája egy részét. A költséges és működési fennakadásokkal járó ellenőrzések ráadásul – amint Váradi József vezérigazgató a hónap elején mondta – az előzetes várakozásokkal szemben nem 18 hónapig tartanak, hanem négy-öt évig is elhúzódhatnak.
A december 31-én lezárt harmadik negyedévben amúgy a fapados légitársaság működési vesztesége éves bázison biztató módon 180,4 millió euróról 75,9 millió euróra csökkent. A londoni tőzsdecsoport (LSEG) elemzői konszenzusa ugyanakkor 10,6 millió euró körüli működési nyereséget becsült előzetesen.
A Wizz Air nettó eredménye – a Concorde szerint egy jelentős, az amerikai dollár erősödésével összefüggő 200 millió euróra becsült devizaárfolyam-átértékelési veszteség miatt – 240 millió eurós veszteségbe fordult.
A bázisidőszakban csupán 105,4 millió eurót tett ki a mínusz. A Concorde pedig 206 milliós veszteségre számított.
A bevétel 10,5 százalékkal közel 1,18 milliárd euróra bővült, míg az EBITDA 740 százalékkal (!) 157 millió euróra ugrott.
A likvid pénzállomány 0,7 százalékkal, 1,6 milliárd euróra emelkedett, ám ennél sokkal gyorsabban, 7,3 százalékkal, 5,14 milliárd euróra nőtt a vállalat eladósodása.
Továbbra is erős keresletet érzékelünk az új évvel elstartolt negyedik negyedévünk elején.
– emelte ki Váradi József. Hozzátette, hogy a januári és februári egy utaskilométerre eső bevétel (RASK) növekedése továbbra is az alacsony két számjegyű tartományban mozog, amit a tavalyi év azonos időszakához képest mintegy 3 százalékponttal magasabb foglalások támasztanak alá. Tekintettel arra, hogy a 2025-ös húsvét már a következő üzleti évünkre csúszik át, év végi teljesítményünk némileg felhígul, mivel a márciusi foglalások későbbre tolódnak át. A 4. negyedévünk körülbelül 62 százalékban foglalt, a RASK pedig 8,3 százalékkal magasabb az előző évinél.
A részvények a hírre több mint 12 százalékkal, 1200 pennyre estek Londonban.
A Wizz Air részvényeinek teljesítménye az európai légitársaságok közül – a Reuters szerint – az utóbbi időben legrosszabbak közé tartozik, mivel nehezen győzi meg a befektetőket pénzügyi stabilitásáról. A csütörtöki zuhanást követően a múlt év végéhez mérten 15 százalékkal került lejjebb az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.