A világ legnagyobb gyorsétteremlánca az üzlete száma alapján sokáig a Subway volt, de a szendvicsező problémái miatt a McDonald’s az elmúlt években elhódította az első helyezést. Azonban a hamburgeres céget is megelőzte egy Magyarországon, sőt Európában is ismeretlen kínai lánc, a Mixue, ahol jégkrémet és bubble teát lehet kapni, és melynek Kínában és Délkelet-Ázsiában már több mint 45 ezer üzlete van.
Az elképesztő sikersztori 1997-ben, Csengcsou városában vette kezdetét, ahol először csak utcai standon kezdte el árulni termékeit a Csang Hungcsao, nagymamájától kapott 3 ezer jüanos (kevesebb mint 160 ezer forint) kölcsönből.
Bár az első utcai standok nem voltak sikeresek, 2003-ban Csang nyitott egy üzletet egy elhagyott alumíniumgyár területén, ami már nyereségesnek bizonyult egy közeli iskolának köszönhetően.
Az igazi sikert azonban az egyes források szerint 2005-től, más források szerint 2006-tól kapható, mindössze 1 jüanba (alig több mint 50 forint) kerülő jégkrém hozta meg a vállalkozás számára, ami után már franchise üzletei is nyíltak. A bolt annyira jól ment, hogy 2008-ban megszületett a franchise-okat kiszolgáló cégforma, majd 2012-ben már a cég az alapanyagokat is saját maga kezdte el gyártani termékeihez. Az első, Kínán kívüli Mixue 2018-ban Vietnámban nyílt meg, majd 2020-ban már a tízezredik Mixue is megnyitotta a kapuit a vásárlók előtt.
Az óriási növekedést nem állította meg a koronavírus-járvány sem, sőt a lánc egyre több délkelet-ázsiai országban jelent meg, így 2020-ban Indonéziában, majd Malajziában, Szingapúrban, a Fülöp-szigeteken, Laoszban, Thaiföldön, Mianmarban és Kambodzsában. Az elmúlt három évben pedig olyan fejlett országokban is nyíltak Mixue-üzletek, mint Japán, Dél-Korea vagy Ausztrália.
A cég a további növekedés érdekében a hongkongi tőzsdére megy, ahol 3,45 milliárd hongkongi dollárt tervez begyűjteni a befektetőktől. Az IPO-n részvényt vásárolni kívánó kisbefektetők azonban a Bloomberg információi szerint
már több mint 1800 milliárd hongkongi dollár értékű igényt adtak le.
A South China Morning Post szerint az IPO során a kisbefektetők a kibocsátott részvények 10 százaléka helyett végül azok 50 százalékát kapják. A cég utáni érdeklődés így már szerdán nagyobb volt, mint az Ant Group 2020-as rekordja, ami 1300 milliárd hongkongi dollár volt, és amit később a kínai internetes óriás Kuaishou is beállított 2021-ben. A Mixue egyelőre még mindig a leginkább Kínában erős, a mostani tőkebevonással azonban világhódító útra is indulhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.