BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jelentett a Volkswagen: kiderült, milyen állapotban van valójában a német óriás

A nehézségek ellenére idén nőhetnek a bevételek, és a cég haszonkulcsa is stabilizálódik. A Volkswagen az osztalékot is csökkenti idén.

Nem számít működési haszonkulcsának növekedésére idén a Volkswagen csoport, sőt az akár még csökkenhet is a német autógyártó keddi közélése szerint. Az idei évben a haszonkulcs az 5,5–6,5 százalékos szinten lehet, miután tavaly 5,9 százalékot tett ki.

Riga,,Latvia,–,October,7,,2024:,New, Volkswagen ,Cars,On
Nehéz éven van túl a Volkswagen /Fotó: Fotokalender / Shutterstock

Az elektromos átállás a Volkswagennek is sokba kerül

A Volkswagen az autóipari divízió nettó cash flow-ját idén csak 2,0 és 5,0 milliárd euró közé várja, szemben a tavalyi 5,0 milliárd euróval, miközben más európai gyártókhoz hasonlóan igyekszik megfizethető elektromos autókat is piacra dobni. Ez azonban a Reuters beszámolója szerint a gyártási kiadások emelkedésével jár, amit az autógyártó radikális költségcsökkentéssel igyekszik kompenzálni, 

a szakszervezetekkel kötött tavalyi megállapodás 35 ezer németországi munkahely megszüntetését célozta meg.

A cég pénzügyi vezetője, Arno Antlitz szerint nem lehetnek elégedettek a pénzügyi kilátásokkal, de az a világgazdasági kihívásokat és az iparág alapvető átalakulását is tükrözi. A Volkswagennek is sokba kerül az elektromos autók hatótávolságának növelése és az akkumulátorgyártás felpörgetése. Ráadásul az idei kilátások nem számolnak Donald Trump amerikai elnök esetleges vámjaival sem, pedig a Kanada és Mexikó ellen bevezetett vámok a Volkswagent is eléggé fenyegetik, hiszen sem a Porsche, sem az Audi márkája nem rendelkezik gyárakkal az Egyesült Államokban.

 

A Volkswagen személyautó márkájának amerikai eladásait is főként a mexikói gyárból érkező import adja, míg az elektromos autókhoz a tervek szerint egy építés alatt álló kanadai gyárból szállítják az akkumulátorokat. Ugyanakkor az autóipar egyelőre felmentést kapott az USMCA szabadkereskedelmi megállapodásnak megfelelő termékekre. A Volkswagen a kínai eladások zuhanását az amerikai piac meghódításával kívánja kompenzálni, amiben ráadásul pont a Porsche és Audi márka játszik fontos szerepet.

A német autógyártó a költségcsökkentés jegyében az osztalékot is csökkenti, a tavalyi, részvényenként 9,06 euró helyett idén csak 6,36 euró fizet. 

A társaság működési nyeresége 15 százalékkal, 19,1 milliárd euróra csökkent, a bevétele 324 milliárd eurót tett ki. Az utóbbinak idén a nehézségek ellenére a növekedését várja a német autógyártó.

Kedden a Volkswagen részvényeinek árfolyama mintegy 2 százalékkal emelkedett a jelentés közzététele után.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.