Sokadik Pfizer-kudarc: a cég befejezi a súlycsökkentő tablettája fejlesztését. A vállalat azért döntött így, mert a danuglipron nevű készítménnyel való kezelés egy klinikai vizsgálatban részt vevő betegnél a gyógyszerrel összefüggésbe hozható májkárosodáshoz vezetett. Emiatt a vállalat nem viszi tovább a napi egyszeri szedést igénylő gyógyszert a tesztelés végső szakaszába, és ehelyett az elhízás korábbi fázisú kezeléseibe fekteti erőforrásait – tudta meg a Bloomberg.
A kényszerű döntés súlyos csapás a Novo Nordisk és az Eli Lilly & Co. nagy sikerű készítményeivel folytatott versenyben. A Pfizer ugyanis az elhízás piacára való betörésre fektette energiáit a nagy sikerű Covid-vakcinája után.
Miközben a koronavírus elleni vakcinák és terápiák iránti kereslet csökken, a testsúlycsökkentő kezelések értékesítése fellendült, és az évtized végére várhatóan eléri a 130 milliárd dollárt. A Lilly is fejleszt egy szájon át szedhető tablettát, amelynek a fejlesztése már a végső fázisában van, de az AstraZeneca, a Structure Therapeutics és más cégek is hasonló gyógyszerekkel kísérleteznek.
A Pfizer korábban kénytelen volt leállítani a danuglipron naponta kétszer adható változatának fejlesztését is, miután a hányinger és hányás magas aránya miatt a betegek kiszálltak az 1400 fő részvételével végzett vizsgálat középső szakaszából. Hónapokkal korábban a vállalat lemondott egy másik szájon át szedhető, elhízás elleni gyógyszerről, amely egy klinikai vizsgálatban aggasztó májkárosításokat mutatott.
Egyre jobban izzik a talaj a vállalat alatt, mivel az évtized végéig várhatóan mintegy 15 milliárd dollár bevételtől esik el amiatt, hogy kulcsfontosságú gyógyszerei elveszítik szabadalmi védettségüket.
A több milliárd dolláros felvásárlások még nem hoztak új nagyágyúkat, és a Pfizer belső gyógyszercsaládja kevés izgalmat generált. A vállalat részvényei több mint 60 százalékkal estek 2021 óta, amikor a koronavírus-járvány és Karikó Katalinék találmánya csúcsra repítették az értékét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.