BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Allegro: barbár betörés a magyar e-kereskedelmi piacra is

A lengyel e-kereskedelmi óriás megvetette a lábát a magyar piacon is, és déli irányban terjeszkedik tovább. Az Allegro számára a kínai versenytárs, a Temu gondokat okoz, ennek ellenére forgalmukat, táborukat és nyereségüket egyaránt növelni tudták.

Mind hazai, mind nemzetközi téren erősíteni tudott Közép-Európa legnagyobb e-kereskedelmi társasága, a lengyel Allegro, amely csütörtökön publikált gyorsjelentésében egyúttal megerősítette idei célszámait. A társaság az első negyedévben legfontosabb piacán, Lengyelországban 202,6 millió eurós kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti korrigált nyereséget (EBITDA) mutatott ki, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint amit az általa felkért elemzők konszenzusa jövendölt.

Allegro
Az Allegro külföldi aktív felhasználóinak száma már elérte a hatmilliót / Fotó: Shutterstock

A többi piacát is beszámítva az EBITDA alacsonyabb, 176,7 millió eurós, de így is 6,1 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, és egymillió euróval veri a konszenzust. Az eltérést a nemzetközi terjeszkedéssel kapcsolatos pluszkiadások magyarázzák.

A magyar piacra is betört az Allegro

Az alapításának negyedszázados évfordulóját tavaly megünneplő Allegro nemzetközi téren is erősítette jelenlétét, a társaság

  • Csehországban,
  • Szlovákiában
  • és Magyarországon

is működteti már internetes áruházát, a horvátországi és a szlovéniai nyitás pedig folyamatban van, várhatóan még az idén megtörténik. Az Allegro tavaly ősszel lépett közvetlenül a magyar piacra, addig a 2023-ban felvásárolt cseh Mall révén volt jelen. 

Többen, többért és gyakrabban vásárolnak

Sajnos országra lebontva csak a hazai adatait közli, de így is jelentős sikerekről számolt be terjeszkedési területeiről, ahol a tranzakciós volumen mérésére használt iparági mutató, azaz a bruttó áruérték (GMV) 82 százalékkal ugrott meg a negyedévben. Ez a tavalyi szlovákiai és magyarországi bevezetéseknek köszönhető.  A vásárlási gyakoriság több mint 30 százalékkal növekedett az előző évihez képest.

Csoportszinten a negyedéves GMV 8,9 százalékkal, 3,48 milliárd euróra emelkedett. Az e-kereskedelmi csoportnak 21 millió aktív vásárlója van, ami 5,4 százalékos éves szintű bővülés. A külföldi aktív vásárlók száma már eléri a hatmilliót.

Nemcsak az aktív vásárlók száma növekszik Lengyelországban és nemzetközi téren, hanem az átlagos költés is, méghozzá 3,7 százalékkal

– büszkélkedett Marcin Kusmierz, az Allegro vezérigazgatója, megerősítve, hogy az idei üzleti évben kiigazított EBITDA 8-12 százalékkal növekedhet a lengyel piacon, míg csoportszinten 10-17 százalékos pluszt céloznak meg. Lengyelországban a GMV 9-11 százalékos, külpiacain 40-50 százalékos felfutását várják. A nemzetközi szegmens „hozzájárulása” a kiigazított EBITDA-hoz 82,5-94,3 millió euró lehet – mínuszban.

Poland Parcel Lockers
Az Allegro bővítette a One Box néven futó csomagautomata-hálózatát is / Fotó: NurPhoto via AFP

Az Allegro számára egyre nagyobb konkurenciát jelent a kínai Temu, de ezt a problémát is kezelni tudják valamennyire. Az Allegro az elmúlt hónapokban eltávolította nemzetközi piacteréről a hosszú szállítási idővel rendelkező, főként kelet-ázsiai ajánlatokat, hogy jobban megkülönböztesse magát más platformoktól. A lépés javította a fogyasztói bizalmi mutatókat és a konverziós rátákat, nagyon kis GMV-hatás mellett – közölte a vállalat. 

Az Allegro a logisztikába is fektetett, a többi között saját csomagautomatákat állított fel, és ezeket szállítási partnerei által kezelt hálózathoz csatolta a hálózat bővítése és a szállítási költségek csökkentése érdekében. Az automatákba kért csomagok arány 24-ről 29 százalékra nőtt egy év alatt.

 

Az Allegro varsói tőzsdére bevezetett részvényei közel 3 százalékkal értékelődtek le, a befektetők dinamikusabb fejlődést remélnek a vállalattól, vagy éppen profitrealizálásba kezdtek, learatva az év kezdete óta elért 18 százalékos hozamot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.