A Diageo növekvő árbevétel mellett is jelentős költségcsökkentésre készül
Nőtt a Diageo, a világ egyik vezető prémiumital-gyártó és -forgalmazó cégének negyedéves árbevétele. A vállalat ennek ellenére 500 millió dolláros költségmegtakarítást tervez 2028-ig, miután éveken át csökkent a forgalma – derült ki a hétfőn közzétett pénzügyi jelentéséből.

A brit székhelyű vállalat árbevétele a március végével záródott pénzügyi harmadik negyedévében 2,9 százalékkal, 4,4 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 4,3 milliárd dollárról. A nemzetközi devizák árfolyamváltozásától és a vállalati akvizíciók hatásától megtisztított, úgynevezett organikus árbevétel 5,9 százalékkal bővült.
A Diageo háromhavi pénzügyi teljesítményjavulásához hozzájárult, hogy
- a latin-amerikai és karibi térségben a nettó árbevétel 28,5 százalékkal, 378 millió dollárra nőtt.
- Afrikában 10,1 százalékkal, 369 millió dollárra,
- Észak-Amerikában 6,2 százalékkal, 1,90 milliárd dollárra,
- az ázsiai és csendes-óceáni térség 1,6 százalékkal, 803 millió dollárra bővült,
- Európában pedig az organikus nettó árbevétel csupán 0,4 százalékkal csökkent éves összevetésben.
A növekedéshez hozzájárult az Észak-Amerikába irányuló szállítások felgyorsulása a vámok bevezetése előtt. A vállalat arra számít, hogy ez a hatás a negyedik negyedévben megfordul.
A cég egyúttal megerősítette az egész éves előrejelzését.
A Diageo költségcsökkentésre készül
A vállalat szeptemberben nevezte ki Nik Jhangianit pénzügyi vezetőnek az eladások csökkenésének és a befektetői bizalom megingásának megállítására.
A költségcsökkentési terv hozzájárul ahhoz, hogy a Johnnie Walker whisky és a Guinness sör gyártója a 2026-os pénzügyi évtől évente mintegy 3 milliárd dollár szabad cash flow-t biztosítson, és csökkentse az adósságot
– idézte Debra Crew vezérigazgatót a Reuters.
A Diageo részvényei a korai kereskedésben több mint 2 százalékot emelkedtek, az elemzők szerint üdvözlendő, hogy a vállalat a költségekre és a készpénzre összpontosít.
A szeszesital-ipar az elmúlt években az eladások erőteljes visszaesésével küzdött az infláció és a magas kamatlábak miatt az Egyesült Államokban. Ezt a trendet Donald Trump amerikai elnök erősítette a vámterveivel. A Diageo ugyanis az amerikai eladásai mintegy 45 százalékát olyan termékekből szerzi, amelyeket vagy Mexikóban, vagy Kanadában állít elő.
A Diageo közölte, hogy
150 millió dolláros éves szintű veszteségre számít a vámok miatt, ami azonban alacsonyabb a februárban becsült, mintegy 200 millió dollárnál.
Időközben ugyanis a mexikói tequilát és a kanadai whiskyt érintő 25 százalékos adóval kapcsolatos fenyegetések nem váltak valóra.
A vállalatot jelenleg a Nagy-Britanniából és az Európai Unióból származó importra kivetett 10 százalékos vám érinti.
Aggódhatnak az európai bortermelők, minden terméküknek van amerikai alternatívája
Az amerikai alkoholimport harmada európai. A vámháború miatt elveszíthetik ezt a piacot az európai borok, mert egyre jobbak és híresebbek az amerikai vetélytársak.


