BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Diageo növekvő árbevétel mellett is jelentős költségcsökkentésre készül

Növekvő árbevétel mellett is jelentős költségcsökkentésre készül a világ vezető szeszesital-gyártója. A Diageo a március végével zárult negyedévben enyhén növelte a bevételét, ám 2028-ig több száz millió dolláros megtakarítást tervez, válaszul az elmúlt évek forgalomcsökkenésére.

Nőtt a Diageo, a világ egyik vezető prémiumital-gyártó és -forgalmazó cégének negyedéves árbevétele. A vállalat ennek ellenére 500 millió dolláros költségmegtakarítást tervez 2028-ig, miután éveken át csökkent a forgalma – derült ki a hétfőn közzétett pénzügyi jelentéséből.

A Diageo növekvő árbevétel mellett is jelentős költségcsökkentésre készül Sacramento,,Ca/usa,02/09/2020,Shopper's,Hand,Holding,A,Bottle,Of,Johnnie
A Diageo növekvő árbevétel mellett is jelentős költségcsökkentésre készül / Fotó: Shutterstock

A brit székhelyű vállalat árbevétele a március végével záródott pénzügyi harmadik negyedévében 2,9 százalékkal, 4,4 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 4,3 milliárd dollárról. A nemzetközi devizák árfolyamváltozásától és a vállalati akvizíciók hatásától megtisztított, úgynevezett organikus árbevétel 5,9 százalékkal bővült.

A Diageo háromhavi pénzügyi teljesítményjavulásához hozzájárult, hogy

  • a latin-amerikai és karibi térségben a nettó árbevétel 28,5 százalékkal, 378 millió dollárra nőtt. 
  • Afrikában 10,1 százalékkal, 369 millió dollárra, 
  • Észak-Amerikában 6,2 százalékkal, 1,90 milliárd dollárra,
  • az ázsiai és csendes-óceáni térség 1,6 százalékkal, 803 millió dollárra bővült,
  • Európában pedig az organikus nettó árbevétel csupán 0,4 százalékkal csökkent éves összevetésben.

A növekedéshez hozzájárult az Észak-Amerikába irányuló szállítások felgyorsulása a vámok bevezetése előtt. A vállalat arra számít, hogy ez a hatás a negyedik negyedévben megfordul.

A cég egyúttal megerősítette az egész éves előrejelzését.

A Diageo költségcsökkentésre készül

A vállalat szeptemberben nevezte ki Nik Jhangianit pénzügyi vezetőnek az eladások csökkenésének és a befektetői bizalom megingásának megállítására. 

A költségcsökkentési terv hozzájárul ahhoz, hogy a Johnnie Walker whisky és a Guinness sör gyártója a 2026-os pénzügyi évtől évente mintegy 3 milliárd dollár szabad cash flow-t biztosítson, és csökkentse az adósságot 

– idézte Debra Crew vezérigazgatót a Reuters.

A Diageo részvényei a korai kereskedésben több mint 2 százalékot emelkedtek, az elemzők szerint üdvözlendő, hogy a vállalat a költségekre és a készpénzre összpontosít.

 

A szeszesital-ipar az elmúlt években az eladások erőteljes visszaesésével küzdött az infláció és a magas kamatlábak miatt az Egyesült Államokban. Ezt a trendet Donald Trump amerikai elnök erősítette a vámterveivel. A Diageo ugyanis az amerikai eladásai mintegy 45 százalékát olyan termékekből szerzi, amelyeket vagy Mexikóban, vagy Kanadában állít elő.

A Diageo közölte, hogy

150 millió dolláros éves szintű veszteségre számít a vámok miatt, ami azonban alacsonyabb a februárban becsült, mintegy 200 millió dollárnál.

Időközben ugyanis a mexikói tequilát és a kanadai whiskyt érintő 25 százalékos adóval kapcsolatos fenyegetések nem váltak valóra.

A vállalatot jelenleg a Nagy-Britanniából és az Európai Unióból származó importra kivetett 10 százalékos vám érinti.

Aggódhatnak az európai bortermelők, minden terméküknek van amerikai alternatívája

Az amerikai alkoholimport harmada európai. A vámháború miatt elveszíthetik ezt a piacot az európai borok, mert egyre jobbak és híresebbek az amerikai vetélytársak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.