Nőtt a Diageo, a világ egyik vezető prémiumital-gyártó és -forgalmazó cégének negyedéves árbevétele. A vállalat ennek ellenére 500 millió dolláros költségmegtakarítást tervez 2028-ig, miután éveken át csökkent a forgalma – derült ki a hétfőn közzétett pénzügyi jelentéséből.
A brit székhelyű vállalat árbevétele a március végével záródott pénzügyi harmadik negyedévében 2,9 százalékkal, 4,4 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 4,3 milliárd dollárról. A nemzetközi devizák árfolyamváltozásától és a vállalati akvizíciók hatásától megtisztított, úgynevezett organikus árbevétel 5,9 százalékkal bővült.
A Diageo háromhavi pénzügyi teljesítményjavulásához hozzájárult, hogy
A növekedéshez hozzájárult az Észak-Amerikába irányuló szállítások felgyorsulása a vámok bevezetése előtt. A vállalat arra számít, hogy ez a hatás a negyedik negyedévben megfordul.
A cég egyúttal megerősítette az egész éves előrejelzését.
A vállalat szeptemberben nevezte ki Nik Jhangianit pénzügyi vezetőnek az eladások csökkenésének és a befektetői bizalom megingásának megállítására.
A költségcsökkentési terv hozzájárul ahhoz, hogy a Johnnie Walker whisky és a Guinness sör gyártója a 2026-os pénzügyi évtől évente mintegy 3 milliárd dollár szabad cash flow-t biztosítson, és csökkentse az adósságot
– idézte Debra Crew vezérigazgatót a Reuters.
A Diageo részvényei a korai kereskedésben több mint 2 százalékot emelkedtek, az elemzők szerint üdvözlendő, hogy a vállalat a költségekre és a készpénzre összpontosít.
A szeszesital-ipar az elmúlt években az eladások erőteljes visszaesésével küzdött az infláció és a magas kamatlábak miatt az Egyesült Államokban. Ezt a trendet Donald Trump amerikai elnök erősítette a vámterveivel. A Diageo ugyanis az amerikai eladásai mintegy 45 százalékát olyan termékekből szerzi, amelyeket vagy Mexikóban, vagy Kanadában állít elő.
A Diageo közölte, hogy
150 millió dolláros éves szintű veszteségre számít a vámok miatt, ami azonban alacsonyabb a februárban becsült, mintegy 200 millió dollárnál.
Időközben ugyanis a mexikói tequilát és a kanadai whiskyt érintő 25 százalékos adóval kapcsolatos fenyegetések nem váltak valóra.
A vállalatot jelenleg a Nagy-Britanniából és az Európai Unióból származó importra kivetett 10 százalékos vám érinti.
Aggódhatnak az európai bortermelők, minden terméküknek van amerikai alternatívája
Az amerikai alkoholimport harmada európai. A vámháború miatt elveszíthetik ezt a piacot az európai borok, mert egyre jobbak és híresebbek az amerikai vetélytársak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.