Hatalmasat ugrott a Xiaomi bevétele az első negyedévben: a 47,4 százalékos bővülés és a 15,48 milliárd dolláros forgalom azonban nem a semmiből jött, hanem az elektromosautó-gyártás tavaly március végi beindításával és felfuttatásával. Az LSEG elemzői konszenzusa ennél kisebb, 14,94 milliárd dolláros bevételt valószínűsített.
Sokkal szebb, és egy épp elstartoló autógyártótól nem elvárható mértékű a Xiaomi adózott nyereségének alakulása, ami 64,5 százalékos növekedést felmutatva 1,49 milliárd dolláros lett. Ez 19 százalékkal magasabb, mint amit a piac elvárt a világhírnevét okoseszközök és -telefonok gyártásával megalapozó kínai óriáscégtől.
Ráadásul úgy, hogy a beruházásigényes autós üzletág mindössze 69 millió dollárral húzta lejjebb az üzleti eredményt. A hongkongi tőzsdén jegyzett vállalat részvényárfolyama csak a szerdai kereskedésben reagálhat a jó hírekre, a kurzus 0,5 százalékos emelkedéssel várta a kedd délben kiadott gyorsjelentést, míg az év eleje óta már 51 százalékos raliban van. Éles versenyfutás tapasztalható az új generációs autóipar piacvezetője és trónkövetelője között a tőzsdén is.
A Xiaomi az autós üzletágának bevétele az első negyedévben 2,51 milliárd dollár volt, azaz a teljes forgalom hatoda. Ez is jelzi, hogy a világ harmadik legnagyobb forgalmú okostelefon-gyártójánál még korántsem ez a fő profil.
A Xiaomi okostelefonokból 7,02 milliárd dollárt szedett be az első negyedévben, 8,9 százalékkal többet, mint a bázisidőszakban. Az üzletág 12,6 százalékos üzemi haszonkulccsal dolgozott. Összesen 41,8 millió okostelefont adtak el a Xiaomi és a Redmi márkanév alatt, ez 3 százalékos bővülés, s ezzel immár sorozatban hetedik negyedéve növelték az értékesítési volument.
És a kutatás-fejlesztésre szánt összegeket is, amelynél mérföldkövet léptek, hiszen 2030-ig az új mobilcsipjük és infrastruktúrájának megalkotására 27,8 milliárd dollárt szánnak.
Térjünk vissza a négykerekűekhez: a Xiaomi első elektromos autója, az SU7-es kifejezetten a Tesla Model 3-at vette célba és nem is lőtt mellé, hiszen decemberben a szedán értékesítése már meghaladta a Tesláét, és a helyzet azóta sem változott. Az SU7-család tagjaiból eddig Lej Csün alapító-vezérigazgató múlt heti számadása szerint 258 ezret adtak el, és a jármű exportját még meg sem kezdték.
A Xiaomi Pekingben két testvérüzemmel rendelkezik, az egyik teljes kapacitással működik és évi 150 ezer gépkocsi összeszerelésére méretezték, a másik ugyanannyit bocsát majd ki, várhatóan a termelés júniusra tervezett elindításától. Itt fogják majd gyártani a múlt csütörtökön a nagyközönség előtt is bemutatott YU7-es elektromos terepjárót (SUV), amely ugyancsak Tesla-gyilkossá képezheti ki magát, mivel a Model Y-ra hajaz, de Lej Csün szerint annál is sokkal jobb hatótávban, meg általában mindenben.
Ezért 8,3-9,7 ezer dolláros felárat kellene kérniük a vásárlóiktól – ennyivel meghaladva a Model Y Juniper 36 574 dolláros árát. Más kérdés, hogy
egy 25 százalék körüli felárral korántsem nem biztos, hogy jobbak a Teslánál.
Lej Csün a kérdés élét akkor azzal ütötte el, hogy az árakra majd később visszatérnek, de még nyilvánvalóan az elektromos SUV júliusi piacra dobása előtt. Egyelőre árat se mondtak, és a megrendelési naplót sem ütötték fel a YU7 esetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.