Bíznak a befektetők a Gucci feltámadásában, pedig a cég új vezére a luxusiparon kívülről érkezett
Kilőtt a többek között a Gucci divatmárkát birtokló Kering árfolyama hétfőn, miután a vállalat élére az iparágon kívülről, a Renault-tól érkezett új vezérigazgató Luca de Meo személyében.

Az új vezérigazgató különösen a marketing terén erős, ami fontos a luxusiparban
Az autóipari menedzser távozását a Renault-tól vasárnap erősítette meg az autógyártó. A párizsi tőzsde hétfői nyitásakor a Kering részvényei 7 százalékot emelkedtek, miközben a Renault részvényei 7 százalékot vesztettek értékükből, hasonlóan ahhoz, mint amikor tavaly a Chipotle éléről érkezett új vezető a Starbuckshoz. A Bernstein elemzői szerint De Meo erőssége a márkamenedzsment és a marketing.
Az új luxusipari vezető pályafutása eddigi több mint 30 évét az autóiparban töltötte el, dolgozott a Toyotánál, a Fiatnál és a Volkswagennél is a Renault előtt.
Sokak szerint a Renault szerencséjének jobbra fordulása is De Meo érdeme, az autógyártó részvényei több mint 90 százalékot emelkedtek az elmúlt öt évben a vezetése alatt – idézi fel a CNBC.
A luxusipar problémáit azonban a Kering különösen erősen érzi, miután a vásárlók egyre inkább elfordulnak a Gucci termékektől. A Kering részvényei több mint 60 százalékot vesztetek értékükből az elmúlt két évben. A cég jelenlegi vezérigazgatója és elnöke Francois-Henri Pinault, a csoportot birtokló család tagja, aki két évtizede tölti be ezeket a tisztségeket, ám aktívan dolgozik az utódláson is. A tervek között többek között szerepel az elnöki és vezérigazgatói pozíciók szétválasztása.
A Kering és márkái előtt azonban még nagy út áll, és az elemzők szerint rögös is lehet, hiszen a fordulat jelentős beruházásokat igényel, ami visszafogja a nyereséget is. Legutóbbi, áprilisban közzétett gyorsjelentésében a Kering az eladások a vártnál is rosszabb, 14 százalékos zuhanásáról számolt be, ráadásul a Gucci – amely a csoport forgalmának csaknem felét teszi ki – eladásai ennél is nagyobb, 25 százalékos mértékben estek vissza.


