
Egyre nagyobb bajban a fiatalos luxusmárka: lehúzza a Keringet a Gucci
Régóta bajban van a Gucci. Bár a kínai lassulás az egész luxusipart érinti, a Gucci külön problémája, hogy máig nem tudta kiheverni az ikonikus kreatív igazgató Alessandro Michele távozását. Azóta a márka lázasan keresi az új trendet, de egyelőre nem találja. Ráadásul a luxusóriás Gucci megválik Sabato De Sarno vezető tervezőtől is, aki mostanáig küzdött az olasz márka iránti kereslet újraélesztéséért.

Nem jött be a Gucci visszafogottabb stílusa
Nyugtalanító kérdéseket vet fel a Gucci hosszú távú pályájával kapcsolatban, hogy De Sarno mindössze két év után távozik. Miközben
a luxusmárkát szinte kerüli a divat.
Nem kedveznek a cégnek az új trendek, melyek az időtlenebb megjelenést részesítik előnyben, s amiből a rivális Louis Vuitton és Hermes profitál.
Nagyon rosszkor jött a kínai lassulás, mert ezzel lefulladt a luxusipar növekedésének motorja. Ráadásul a Gucci feltörekvő ügyfélköre becsukta pénztárcáját a gazdasági nehézségek láttán.
Éppen a most távozó De Sarno lett volna az a vezető, aki stabilizálja a Guccit, pedig csak tavaly év elején nevezték ki kreatív igazgatóvá, megszabadulva elődje, Alessandro Michele vad mintáitól és élénk színeitől. Bár ezek táplálták a Gucci szédítő felemelkedését a világjárvány előtt, mégis De Sarno visszafogottabb stílusára szavaztak a cég vezetői. Ám ez a szolid húzás nem jött be, mert
a Gucci bevételei 26 százalékot zuhantak a tavalyi harmadik negyedévben
az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest.
Divatbemutató előtt lépett a milliárdos tulaj
A tulajdonos Francois-Henri Pinault egyre nagyobb ellenőrzést gyakorol a Gucci, a Saint Laurent, a Balenciaga és a családja konglomerátumát, a Keringet alkotó többi divatház működése felett.
A csoport októberben nevezte ki Stefano Cantinót a Gucci vezérigazgatójának, egy évvel azután, hogy bejelentette Marco Bizzarri korábbi Gucci-vezérigazgató távozását egy szélesebb körű menedzsment átalakítás részeként.
Feltűnő, hogy De Sarno kevesebb mint egy hónappal a következő divatbemutató előtt távozik a Guccitól. A ház
csak egy szimpla kollekciót küld a kifutóra
ahelyett, hogy egy top tervező mutatkozna be, hiszen még mindig az utódot keresik.
Nem egyedi a Gucci esete, hiszen a Chanel, a Givenchy és a Valentino is lecserélte a kreatív vezetőt.
Leáldozott a bosszúvásárlások kora
Évekig felülteljesítő volt az ágazat. Emlékezetes, mennyire felpörögtek az eladások az elmúlt években a pandémiás zárlatokat követően a pezsgők, a kézitáskák és a luxusékszerek piacán.
Ezt a trendet nevezték az iparágban bosszúvásárlásnak.
Ám a luxustermékek kevésbé tehetős vásárlói az elmúlt másfél évben már csökkentették vásárlásaikat, mivel a globális gazdaság a feszültség jeleit mutatja, nyomást gyakorolva a részvényárakra az egész iparágban. Különösen feltűnő volt a visszaesés Kínában, az iparág egyik legnagyobb piacán.
Váratlan felpattanást láthattunk idén januárban
a luxusrészvények körében, miután a Richemont minden piacon két számjegyű százalékos növekedésről számolt be, kivéve az ázsiai csendes-óceáni térséget, ahol lehúzta a számokat a még mindig kihívásokkal teli kínai környezet.
Mikor érdemes belevenni a morzsolódó Keringbe?
Ám észre kell venni, hogy amíg a Richemont vagy az LVMH árfolyama két számjegyű százalékkal pattant a hírre, a Kering csak plusz 7 százalékkal reagált. Nem véletlenül. Mindkét jól teljesítő luxusmárka a gazdag ügyfeleknek köszönheti a kiugró teljesítményt. A luxusszektor jelenlegi környezetében egyes márkák jobban teljesítenek, mint mások. Amíg
a leggazdagabb vásárlók rugalmatlan kereslete ellensúlyozni tudja a kínai piac visszaesését,
addig a fiatalabb, kevésbé tehetős vásárlókat célzó márkák jobban szenvedtek, mivel a fókuszfogyasztóik a gazdasági környezet nyomására becsukták a pénztárcájukat. Magyarán kettészakadt a luxusszektor.
Bár a Gucci a Kering nyereségének kétharmadát adja, s kulcsmárkája a divatvállalatnak, talán még mindig korai lenne belevenni a Keringbe. Elemzők arra figyelmeztetnek, hogy amíg az új Gucc-kollekciók nem bizonyítanak, addig hiába várunk fordulatot.
Ajánlott videók
