BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre nagyobb bajban a fiatalos luxusmárka: lehúzza a Keringet a Gucci

Egymásnak adják a kilincset a kreatív igazgatók a luxusmárkánál. A Gucci nem találja a helyét a kettészakadt piacon, ahol csak a leggazdagabbak rugalmatlan keresletére lehet építeni. Emiatt még mindig korai lehet belevenni a morzsolódó Keringbe, melynek kulcsmárkája a Gucci.

Régóta bajban van a Gucci. Bár a kínai lassulás az egész luxusipart érinti, a Gucci külön problémája, hogy máig nem tudta kiheverni az ikonikus kreatív igazgató Alessandro Michele távozását. Azóta a márka lázasan keresi az új trendet, de egyelőre nem találja. Ráadásul a luxusóriás Gucci megválik Sabato De Sarno vezető tervezőtől is, aki mostanáig küzdött az olasz márka iránti kereslet újraélesztéséért.

hamis
Régóta bajban a Gucci / Fotó: NurPhoto via AFP

Nem jött be a Gucci visszafogottabb stílusa

Nyugtalanító kérdéseket vet fel a Gucci hosszú távú pályájával kapcsolatban, hogy De Sarno mindössze két év után távozik. Miközben

a luxusmárkát szinte kerüli a divat.

Nem kedveznek a cégnek az új trendek, melyek az időtlenebb megjelenést részesítik előnyben, s amiből a rivális Louis Vuitton és Hermes profitál.

Nagyon rosszkor jött a kínai lassulás, mert ezzel lefulladt a luxusipar növekedésének motorja. Ráadásul a Gucci feltörekvő ügyfélköre becsukta pénztárcáját a gazdasági nehézségek láttán.  

Éppen a most távozó De Sarno lett volna az a vezető, aki stabilizálja a Guccit, pedig csak tavaly év elején nevezték ki kreatív igazgatóvá, megszabadulva elődje, Alessandro Michele vad mintáitól és élénk színeitől. Bár ezek táplálták a Gucci szédítő felemelkedését a világjárvány előtt, mégis De Sarno visszafogottabb stílusára szavaztak a cég vezetői. Ám ez a szolid húzás nem jött be, mert

a Gucci bevételei 26 százalékot zuhantak a tavalyi harmadik negyedévben

az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest.

Divatbemutató előtt lépett a milliárdos tulaj

A tulajdonos Francois-Henri Pinault egyre nagyobb ellenőrzést gyakorol a Gucci, a Saint Laurent, a Balenciaga és a családja konglomerátumát, a Keringet alkotó többi divatház működése felett.

A csoport októberben nevezte ki Stefano Cantinót a Gucci vezérigazgatójának, egy évvel azután, hogy bejelentette Marco Bizzarri korábbi Gucci-vezérigazgató távozását egy szélesebb körű menedzsment átalakítás részeként.

Feltűnő, hogy De Sarno kevesebb mint egy hónappal a következő divatbemutató előtt távozik a Guccitól. A ház 

csak egy szimpla kollekciót küld a kifutóra

ahelyett, hogy egy top tervező mutatkozna be, hiszen még mindig az utódot keresik.

Nem egyedi a Gucci esete, hiszen a Chanel, a Givenchy és a Valentino is lecserélte a kreatív vezetőt.

Leáldozott a bosszúvásárlások kora

Évekig felülteljesítő volt az ágazat. Emlékezetes, mennyire felpörögtek az eladások az elmúlt években a pandémiás zárlatokat követően a pezsgők, a kézitáskák és a luxusékszerek piacán. 

Ezt a trendet nevezték az iparágban bosszúvásárlásnak.

Ám a luxustermékek kevésbé tehetős vásárlói az elmúlt másfél évben már csökkentették vásárlásaikat, mivel a globális gazdaság a feszültség jeleit mutatja, nyomást gyakorolva a részvényárakra az egész iparágban. Különösen feltűnő volt a visszaesés Kínában, az iparág egyik legnagyobb piacán.

Váratlan felpattanást láthattunk idén januárban

a luxusrészvények körében, miután a Richemont minden piacon két számjegyű százalékos növekedésről számolt be, kivéve az ázsiai csendes-óceáni térséget, ahol lehúzta a számokat a még mindig kihívásokkal teli kínai környezet. 

Mikor érdemes belevenni a morzsolódó Keringbe?

Ám észre kell venni, hogy amíg a Richemont vagy az LVMH árfolyama két számjegyű százalékkal pattant a hírre, a Kering csak plusz 7 százalékkal reagált. Nem véletlenül. Mindkét jól teljesítő luxusmárka a gazdag ügyfeleknek köszönheti a kiugró teljesítményt. A luxusszektor jelenlegi környezetében egyes márkák jobban teljesítenek, mint mások. Amíg 

a leggazdagabb vásárlók rugalmatlan kereslete ellensúlyozni tudja a kínai piac visszaesését,

addig a fiatalabb, kevésbé tehetős vásárlókat célzó márkák jobban szenvedtek, mivel a fókuszfogyasztóik a gazdasági környezet nyomására becsukták a pénztárcájukat. Magyarán kettészakadt a luxusszektor.

 

Bár a Gucci a Kering nyereségének kétharmadát adja, s kulcsmárkája a divatvállalatnak, talán még mindig korai lenne belevenni a Keringbe. Elemzők arra figyelmeztetnek, hogy amíg az új Gucc-kollekciók nem bizonyítanak, addig hiába várunk fordulatot.
 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.