A Nio 940 millió amerikai dolláros veszteséggel zárta idei első negyedévét a frissen közzétett gyorsjelentése szerint. Az összeg 30 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot. Az elektromos autói magyarországi értékesítésének megkezdését kedd délelőtt bejelentő Nio életében ez a veszteség nem okoz különösebb megrázkódtatást, ugyanis a cég arab állami befektetői hosszú kifutási időt engedélyeztek a Nio számára a nyereségtermelés eléréséhez.
A története során még egyetlen nyereséges időszakot sem megélt autógyártónál a veszteség nagysága azért elgondolkoztató, ennél nagyobb csak a tavalyi évzáró negyedévben volt a deficit. A türelem tehát adott, a pénz pedig szépen fogy. A társaság a terjeszkedéssel járó költségek megugrásával és a kutatás-fejlesztési kiadások elrugaszkodásával magyarázta az egymilliárd dollárhoz közelítő mínuszt. A kínai vállalat
márkát menedzseli, közülük a legifjabb, az idén elstartolt Firefly az, amelyet valódi globális népautónak szántak.
A Nio bevétele az első negyedévben 12,03 milliárd jüan (1,67 milliárd dollár) volt, ami elmarad a Bloomberg elemzői konszenzusában szereplő 12,35 milliárdtól, de még a saját, 12,37 és 12,86 milliárd jüan közötti előrejelzési tartományának alsó határától is.
Pozitívum, hogy a negyedéves bevétel 21,5 százalékkal nőtt 2024 első negyedévéhez képest, negatívum viszont, hogy 38,9 százalékkal csökkent 2024 negyedik negyedévéhez viszonyítottan.
A Nio a már korábban közzétett adatok szerint 42 094 járművet adott át megrendelőinek a tárgyidőszakban, ez a mennyiség az előrejelzett, 41 és 43 ezer közötti tartományon belülre esik. Az egy autóra jutó bevétel szerényebb mértékben, 18,6 százalékkal nőtt csak éves alapon, amit a belépő Firefly modell alacsonyabb ára húzott le.
A Nio frissített előrejelzése szerint a második negyedévi szállítások 72 és 75 ezer darab közé esnek,
azaz alaposan belehúznak majd, 25-31 százaléknyit rápakolva az egy évvel korábbi darabszámra. A folyó negyedév bevételét 19,5 és 20,1 milliárd jüan közé teszik, ez nagyjából 11,8-15 százalékos növekedés lenne a 2024-es év azonos időszakához képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.