Bútorboltokban lóg a Z generáció
Bajban a Z generáció. Az Egyesült Államokban a 18–24 évesek bolti és online vásárlásai január és április között 13 százalékkal csökkentek az előző évhez képest a Circana piackutató cég szerint. Az idősebb csoportok kiadásai továbbra is emelkednek, de lelassulva.

Csapdában a Z generáció
Gazdasági kihívások kombinációja okozza a fogyasztás visszaesését. A fiatal diplomások sokkal nehezebben találnak munkát, mint korábban. Millióknak okoz nehézséget a diákhitel visszafizetése. A New York-i Fed szerint az elmúlt évben a hitelkártya-késedelmek aránya a világjárvány előtti legmagasabb szintre emelkedett, s a 18 és 29 év közöttiek körében a legmagasabb a késedelmek aránya.
Ez a korcsoport több nehézséggel küzd, mint az idősebb korosztályok
– mondta Shannon Grein, a Wells Fargo közgazdásza. A fiatalok kiadásai a leginkább
- a ruházati cikkek (mínusz 11 százalék),
- a kiegészítők (mínusz 18 százalék),
- a technológiai áruk (mínusz 14 százalék)
- és a kisgépvásárlások (mínusz 18 százalék)
terén csökkentek.
A Bank of America megállapította, hogy a Z generáció és az ezredfordulósok kiadásai 1 százalékkal zsugorodtak 2023 májusa és 2025 májusa között. Bár az 1 százalékos csökkenés nem hangzik olyan rosszul, a fiatalabb generációk életciklusának ebben a szakaszában valójában emelkednie kellene a historikus tapasztalatok alapján.
Az elsősorban a 18–29 éveseknek értékesítő Thread Wallets kiegészítőmárkájának online eladásai június első három hetében 29 százalékkal estek vissza május azonos időszakához képest.
Ahelyett, hogy megvennék a 30 dolláros pénztárcát, a 16 dolláros bukszát választják
– mondta Ryan King, a márka pénzügyi igazgatója.

Digitális bennszülöttek
A The Wall Street Journal diplomás amerikai fiatalokat szólaltatott meg, akik
kávéház helyett bútorboltokba járnak.
Leülnek egy kanapéra, s gazdagnak érzik magunkat, ha isznak egy ingyenkávét egy olyan bútoron, amelyet nem engedhetnek meg magunknak.
A Z generáció, avagy a Zoomerek az 1995 és 2009 között születettek. A Z generáció legtöbb tagja az X generáció vagy a fiatalabb baby boomerek gyermeke. Az első olyan társadalmi generáció, akik fiatalkoruk óta hozzáférnek az internethez és a hordozható digitális technológiákhoz, ezért „digitális bennszülötteknek” tekintik őket.


