BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bútorboltokban lóg a Z generáció

Miközben az idősebb csoportok kiadásai továbbra is emelkednek, bár a dinamika lassult. A Z generáció kevesebbet fogyaszt, mint korábban. Gazdasági kihívások kombinációja okozza a fogyasztásuk visszaesését.

Bajban a Z generáció. Az Egyesült Államokban a 18-24 évesek bolti és online vásárlásai január és április között 13 százalékkal csökkentek az előző évhez képest a Circana piackutató cég szerint. Az idősebb csoportok kiadásai továbbra is emelkednek, de lelassultak.

Z generáció
Egyre kevesebbet fogyaszt a Z generáció / Fotó: New Africa / Shutterstock

Csapdában a Z generáció

Gazdasági kihívások kombinációja okozza a fogyasztás visszaesését. A fiatal diplomások sokkal nehezebben találnak munkát, mint korábban. Millióknak okoz nehézséget a diákhitel visszafizetése. A New York-i Fed szerint, az elmúlt évben a hitelkártya-késedelmek aránya a világjárvány előtti legmagasabb szintre emelkedett, s a 18 és 29 év közöttiek körében a legmagasabb a késedelmek aránya.

Ez a korcsoport több nehézséggel küzd, mint az idősebb korosztályok

 - mondta Shannon Grein, a Wells Fargo közgazdásza. A fiatalok kiadásai a leginkább 

  • a ruházati cikkek (-11 százalék), 
  • a kiegészítők (-18 százalék), 
  • a technológiai áruk (-14 százalék) 
  • és a kisgép vásárlások terén (-18 százalék) 

csökkentek.

A Bank of America megállapította, hogy a Z generáció és az ezredfordulósok kiadásai 1 százalékkal zsugorodtak 2023 májusa és 2025 májusa között. Bár az 1 százalékos csökkenés nem hangzik olyan rosszul, a fiatalabb generációk életciklusának ebben a szakaszában valójában emelkednie kellene a historikus tapasztalatok alapján.

Az elsősorban 18-29 éveseknek értékesítő Thread Wallets kiegészítők márkájának online eladásai június első három hetében 29 százalékkal estek vissza május azonos időszakához képest.

Ahelyett, hogy megvennék a 30 dolláros pénztárcát, a 16 dolláros bukszát választják

 - mondta Ryan King, a márka pénzügyi igazgatója. 

javított

Vásárlások változása korcsoportonként
Bár a fiatalok a teljes fogyasztói kiadásoknak csak egy kis szeletét képviselik, fontos demográfiai csoportot jelentenek a kiskereskedők számára.

Digitális bennszülöttek

A Wall Street Journal diplomás amerikai fiatalokat szólaltatott meg, akik 

kávéház helyett bútorboltokba járnak.

 Leülnek egy kanapéra, s gazdagnak érzik magunkat, ha isznak egy ingyen kávét egy olyan bútoron, melyet nem engedhetnek meg magunknak.


A Z generáció avagy a Zoomerek a 1995 és 2009 között születettek. A Z generáció legtöbb tagja az X generáció vagy a fiatalabb baby boomerek gyermekei. Az első olyan társadalmi generáció, akik fiatal koruk óta hozzáférnek az internethez és a hordozható digitális technológiákhoz, ezért „digitális bennszülötteknek” tekintik őket. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.