Divatjamúlt lett az egyoldalas CV az amerikai munkaerőpiacon. Régen azt mondták, hogy az elfoglalt HR-vezetők úgysem lapoznak az önéletrajz második oldalára. Ám ma már jellemzően nem emberek szűrik az álláskeresőket, hanem a mesterséges intelligencia. Persze, vannak kivételek.
A kibővített önéletrajzok régóta megszokottak az amerikai tudományos életben és a szövetségi kormányzati pozíciók esetében. A változások elérték a piaci szférát. Az emberek különböző ágazatokban eltérő sebességgel alkalmazkodnak. Sokakban él még a régi narratíva, hogy ha egy fiatal munkavállaló hosszú önéletrajzot ad be, akkor nagyképűnek tűnik. Valójában egy hosszabb önéletrajz növeli annak esélyét, hogy a jelentkező átjusson az első szűrőn, mivel
több helyet biztosít a releváns szavaknak és kifejezéseknek, amelyeket az MI keres.
Hari Kolam, a mesterséges intelligencia toborzó szoftvereket gyártó Findem vezérigazgatója szerint, a jelentkezőknek felfedezhetővé kell tenniük magukat azáltal, hogy elegendő információt adnak meg az MI-eszközöknek.
Messze járunk még a piaci konszenzustól. A Wall Street Journal véleményeket gyűjtött, s homlokegyenest ellenkező válaszokat kapott. Még cégen belül is. Míg Sean Slater, a Brixton toborzó cég ügyvezető alelnöke úgy fogalmazott:
megborzongok a hosszadalmas önéletrajzoktól.
Addig Brendan Sobel, a Brixton toborzási vezetője megjegyezte, hogy egyre gyakrabban nézik az önéletrajzokat okostelefonokon.
Mivel eleve görgetniük kell a képernyőt, az oldalszámnál sokkal fontosabb a szerkezet.
Ennél is tovább ment a Brixton alelnöke, Simon Key, mondván,
az egyoldalas önéletrajz halott.
A világ legrégibb és legnagyobb vezetési tanácsadó cége a McKinsey is használ mesterséges intelligenciát a felvételi folyamat bizonyos szakaszaiban. De az önéletrajzok első szűrését emberek végzik – hangsúlyozta Blair Ciesil, a tanácsadó cég toborzási vezetője. Kiemelve, hogy
a McKinsey továbbra is egyoldalas CV-t vár a jelentkezőktől.
Más szóval, a jelentkezők egy részétől később bővebb önéletrajzot kérnek, másoktól pedig elköszönnek.
Magyarán, az állásokra jelentkezőknek nem árt felderíteniük, hogy mit is várnak tőlük az adott cégnél. Mert nagyon nem mindegy, hogy gépi vagy emberi az első olvasat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.