BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Párizsi modellel kísérletezik New Yorkban a Printemps

A Printemps nem törődik azzal, hogy Amerikában hanyatlanak az áruházak. Épp most nyitott egyet New Yorkban, ahol a párizsi modellt próbálják meghonosítani. Az áruház egy olyan hely, ahol a vásárló az egész napot eltöltheti. Kávézók, éttermek, galériák, wellness-sarkok várják.

A francia Printemps luxusáruház New Yorkban nyitotta meg amerikai egységét, mit sem törődve azzal, hogy a tengerentúlon hanyatlanak a hagyományos kereskedelmi üzletek. A manhattani pénzügyi negyedben található áruházat úgy tervezték, hogy eg párizsi luxusrezidenciát idézzen. Jobban hasonlít egy elegáns éjszakai szórakozóhelyre, mint egy külvárosi bevásárlóközpontra. Vajon működik a párizsi modell Amerikában?

párizsi modell
Vajon sikeres lehet a párizsi modell New Yorkban? / Fotó: Hemis via AFP

Évtizedek óta hanyatlanak az amerikai áruházak

Bár az 55 ezer négyzetméteres terület alig fele egy átlagos amerikai áruházénak, mégis van itt kávézó, étterem, pezsgőbár és wellness-székek kisebb arckezelésekhez és fejmasszázsokhoz.

Ez egy lakásbolt, nem igazi áruház

– mondta Jean-Marc Bellaiche, a Printemps Group vezérigazgatója. 

A The Wall Street Journal szakírója szerint túl korai lenne megmondani, hogy a Printemps múzeumi minőségű dekorációja meg az étkezés, a művészet és a kiskereskedelem ötvözetének filozófiája megnyerheti-e az amerikai vásárlókat. De

a hagyományos amerikai áruházi modell évtizedek óta hanyatlik.

Az 1999-es, közel 97 milliárd dolláros csúcs után az iparág éves árbevétele 2023 végére 69 százalékkal csökkent az Egyesült Államok Népszámlálási Hivatala szerint.

Párizsi modell: akár egész napos program 

Az amerikai áruházi filozófia szerint az autóalkatrészektől a piperecikkekig mindent kell kínálni, hogy a tömegek számára vonzók legyenek a bevásárlóközpontok. Ám a

diszkontok és a szaküzletek erodálták a nagy áruházak piaci részesedését Amerikában, 

csődbe kergetve vagy fúzióra kényszerítve régi óriásokat. 

A Green Street ingatlanelemző cég szerint 2016 óta több mint ezer áruházat zártak be, s további bezárások várhatók. Ráadásul a Green Street szerint az áruházak vásárlói forgalma mintegy 30 százalékkal csökkent a pandémia óta, jórészt az online vásárlások miatt. 

Egy áruház Európában olyan hely, ahol az egész napot eltöltheted 

– mondta Joelle Grünberg, a McKinsey tanácsadó cég ruházati, divat- és luxusszektorának észak-amerikai vezetője. Hozzátéve: ha az Egyesült Államokban arra kérnék, hogy töltsön el öt órát áruházban, legyen az akár a Macy’s vagy a Bergdorf’s, nem tudná, hogy mit csináljon ott ennyi ideig. Nem véletlen, hogy az európai áruházak jobban átvészelték az e-kereskedelem növekedését és a változó vásárlási szokásokat, mint amerikai társaik. 

A Printemps 

1865-ben nyílt meg Párizsban, és azóta az Haussmann Boulevard zászlóshajója:

484 ezer négyzetméteren terül el, és 15 étterem étterem működik ebben a térben. További 18 üzlete van szétszórva Franciaországban. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.