Sportgazdaság

Új magasságba emelkedett a Nike kurzusa

Az online értékesítés gyors növekedésének, valamint a kínai piacnak hála messze felülmúlta a várakozásokat a Nike negyedéves jelentése.

A Nike az augusztus végén lezárt remek negyedévét követően 10 százalék körüli forgalombővülést vár éves szinten június elsején megkezdett üzleti évében – közölte az amerikai edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártó kedden Az első negyedéves eredmények publikálásával egyidejűleg közzétett friss prognózis alaposan túlszárnyalja az elemzők 6 százalékos várakozását, ráadásul nagyon kevés tőzsdei cég meri megkockáztatni az utóbbi időben, hogy egyáltalán bármiféle előrejelzést megjelentessen.

A vállalat kiválóan alkalmazkodott a járványhelyzethez, hiszen

bár a nyári hónapokban összbevétele – a várt 9,2 milliárd dollárt masszívan túlteljesítve – 0,6 százalékkal 10,6 milliárd dollárra süllyedt év/év alapon, ezalatt 82 százalékkal emelkedtek online értékesítései, ami még az előző negyedéves 75 százalékos bővülést is felülmúlta.

Ezzel a cég a jelentős ráfordításoknak köszönhetően teljesítette eredetileg 2023-ra tervezett célkitűzését is, hogy eladásai legalább 30 százalékát a webshopon és a mobilos alkalmazásokon keresztül bonyolítsa le.

Mára a digitális értékesítési csatornák váltak a legfontosabbá, és a vevők később sem térnek majd vissza a bolti vásárlásokhoz

– kommentálta a cég gyorsjelentését John Donahoe vezérigazgató. Senki sem képes egy innovatív terméket olyan gyorsan a piacra juttatni, mint a Nike, mi állunk a legközelebbi kapcsolatban a vevőkkel is – tette hozzá.

Fotó: AFP

A másik nagy siker a vezérigazgató szerint a női sportruházat értékesítésének 200 százalékos gyarapodása volt, emellett pedig Donahue még a kínai gyerekek beiskolázás előtti felruházását emelte ki. Kína amúgy is kulcsjelentőségű a Nike számára, az elmúlt három hónapban 6 százalékkal nőtt a cég ottani árbevétele, míg az Egyesült Államokban 2 százalékkal csökkent.

Mindennek eredményeként

a Nike egy részvényre jutó 95 centes negyedéves nettó nyeresége (EPS) is kellemes meglepetést keltett, mivel a piacon nagyjából csak a felére, 47 centre számítottak, tavaly pedig 86 centről jelentett a cég.

Hatalmas a kontraszt az előző pénzügyi év utolsó negyedévéhez képest, amikor 38 százalékos bevételcsökkenésről és veszteséges gazdálkodásról számoltak be.

Nagyszerű negyedév, a kilátások szebbek, mint gondoltuk és a részvények árazása is tökéletes – kommentálta a jelentést Nate Fischer, a Strategic Wealth Partners vezető befektetési stratégája. Fischer véleményére rímelt a piaci reakció is, a tegnapi tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben 13 százalékkal új, 132 dolláros csúcsra lőttek ki a Nike részvényei.

profit Nike sportruházat
Kapcsolódó cikkek