BUX 51,325.34
-1.62%
BUMIX 4,158.45
-2.68%
CETOP20 2,361.1
-3.51%
OTP 17,140
-0.92%
KPACK 7,500
-11.76%
0.00%
-7.32%
-0.52%
-3.85%
ZWACK 16,500
-1.20%
+2.68%
ANY 1,530
-1.61%
RABA 1,290
-4.44%
+0.20%
-1.30%
-0.60%
-0.81%
OPUS 213.5
-2.95%
-2.50%
-2.36%
-0.51%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-3.91%
MOL 2,620
-2.38%
-3.12%
ALTEO 2,140
-5.73%
0.00%
-3.64%
EHEP 1,540
-9.14%
+0.83%
-4.19%
MKB 1,972
0.00%
-3.95%
-2.37%
+6.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-14.81%
-5.66%
-3.87%
0.00%
+1.68%
NUTEX 14.96
-0.80%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 4,426
-3.24%
-1.89%
NAP 1,059
-8.71%
-14.90%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Sportgazdaság

Már nem durcás a Hungaroring a MotoGP-pálya miatt

Stratégiai partnerségre lépett a a Hungaroring és a HUMDA, a cél a hazai autó-motor sport erősítése, nem pedig a mogyoródi és a hajdúnánási pályák konkurálása.

A tervek szerint 2022-ben, a Magyar Nagydíj futamát követően megkezdődik a Hungaroring teljes átépítése – erről is beszélt Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója egy mai online sajtótájékoztatón. Az állami tulajdonú társaság vezetője elmondta, hogy a nyílt közbeszerzés a tervezésre lezajlott, ezekhez várhatóan nyár végén kapják meg az engedélyeket, a kivitelezés tendereztetése pedig ezt követően indulhat meg. Az ajánlatkérő a Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt., amely az állami magasépítési beruházások megvalósításáért felel.

A konkrét építkezésnek tíz hónap alatt kell végbemennie,

hogy 2023-ra a létesítmény újra készen álljon a Forma–1-es mezőny fogadására. A szakértők szerint ez tartható határidő.

Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

Gyulay Zsolt vázolta, hogy a beruházás alapvetően három szegmensből tevődik össze: egyrészt létrehoznak egy méltó fogadórészt a bejáratnál, boltokkal, vendéglátóegységekkel, másrészt újjáépítik a paddock épületét és a közel tízezer fős lelátórészt.

A sorozat éves riportjában a magyar infrastruktúrát jelölték meg a leggyengébb láncszemnek, a Ferrari garázsa például beázott.

„Ez nyilván nem maradhat így” – fogalmazott. Azt is hangsúlyozta, hogy a fejlesztés nemcsak azt szolgálja, hogy 2027-ig a Hungaroringen megtartható legyen a világ egyik legnépszerűbb versenye, hanem a záloga is annak, hogy esélye legyen a lejáró licenc meghosszabbításának. Kitért arra, hogy az idei augusztusi futamra is készen kell állnia a pályának, ahogy az elmúlt 25 évben mindig, de egyelőre a Covid okozta bizonytalanság miatt nem tudják, milyen keretek között tartható meg az esemény. „ZS forgatókönyvünk is van, reméljük, tudunk nézőket fogadni, kérdés, hogy csak hazaiakat, vagy külföldieket is. Ez az átoltottságtól függ. Fontos látni, hogy az üzemeltetés kizárólag a pálya bevételeiből finanszírozható, nincs állami mankó.

A múlt évben jegyeladásaink sem voltak, a pályahasznosítás pedig leállt. Még egy ilyen időszakot nehezen bírnánk ki.

Azt mindenesetre kezdeményezik, hogy az egészségügyi dolgozók helytállását megköszönve a járványhelyzetben szabadjegyeket kínáljanak fel. Az eseményen Gyulay Zsolt stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Weingartner Balázzsal, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatójával. A Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség gondozásában zajlik a hajdúnánási MotoGP-pálya megvalósítása. Ezzel összefüggésben a Hungaroring vezetője elmondta, hogy

kezdetben durcásak voltak, mert a projekt olyan elemeket vonultat fel, amelyekről Mogyoródon álmodni sem mertek.

Ráadásul sportszakmai szempontból is kényes az új pálya építése, mivel ez konkurenciát jelent a Hungaroringnek. Ezeket a szempontokat azonban sikerült átbeszélni, és mára már látszik hogy a HUMDA nem rivális, hanem éppen pluszforrásokat jelent a Forma–1-es komplexum számára, amelynek köszönhetően végre elindulhat az ottani fejlesztés. A következő időszak kérdése, hogy hogyan lehet a két centrum üzemeltetését összehangolni, illetve erősíteni az autó-motor sportban rejlő szinergiákat. Ezt hangsúlyozta Weingartner Balázs is. „A HUMDA feladatai között szerepel a sportdiplomáciai kapcsolattartás, valamint az autó-motor sportot érintő komplex szemléletmódváltás. Magyarország számára ez a terület kitörési pontot jelenthet a koronavírus-járvány okozta válság után is.”

Ebben fontos szerepet szánnak a Hungaroringnek, amely a hazai autó-motor sport Szilícium-völgye, ezért szeretnék fellendíteni az itteni k+f tevékenységet, illetve a mérnökképzést is.

Fotó: Steve Wobser / Getty Images

A hajdúnánási pálya a kelet-magyarországi régió fellendítésének lehet az egyik kulcsa. A gyorsaságimotoros-világbajnokság jogtulajdonosánál, a Dorna Sportsnál öt ország versengett két versenypálya felvételéért a MotoGP programjába. A tervpályázaton a Bord Építész Stúdió koncepciója nyert, a specifikus tervek elkészítése folyamatban van. Ezek a nyáron befejeződhetnek, ősszel pedig már előzetes földmunkákra is sor kerülhet. A magasépítés jövőre startolhat, 2023-ban, legkésőbb 2024-ben megtartanák az első Magyar Nagydíjat.

 

Kapcsolódó cikkek