BUX 52,331.31
+0.03%
BUMIX 4,429.91
+0.79%
CETOP20 2,385.41
-0.10%
OTP 18,285
-0.03%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.26%
-0.22%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,570
+1.29%
0.00%
0.00%
-1.09%
+1.72%
0.00%
-0.38%
+2.44%
+1.79%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-1.61%
MOL 2,438
-0.25%
-1.32%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+5.08%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,014
+1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.60%
+0.58%
0.00%
-6.94%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
0.00%
+2.21%
0.00%
+1.24%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Sportgazdaság

Így hat az Eb a médiafogyasztásunkra

A távközlési társaságok piacára is hat a futball Európa Bajnokság a lakosság médiafogyasztásán keresztül.

A magyarországi felnőtt lakosságnak ugyanis a fele nem néz rendszeresen sportközvetítést, de a nemzetközi események a válaszadók 73 százalékát képernyő elé ülteti

– derült ki a Telenor legújabb kutatásából.

A sporteseményeket jellemzően férfiak követik, és elsősorban a televízión keresztül. A tévét a válaszadók 70 százaléka jelölte meg, de már jól látszik az online tér jelentősége is: a válaszadók 42 százaléka internetes sajtóban, weboldalakon, vagy blogon is követi kedvenc sportját, mégpedig a közösségi médiában a 34 százalékuk, míg online vagy streaming felületen a 31 százalékuk. Ez utóbbi kettőt kifejezetten a 18-35 éves korosztály választja.

Fotó: Illyés Tibor / MTI

A kutatás szerint a válaszadók utazás közben a sporteseményekkel kapcsolatos tartalmak közül főként statikus tartalmat fogyasztanak – például híreket olvasnak, képeket néznek –, és csak a kisebb részük néz vagy hallgat videót, akár meccset is. E téren a fiatalok jellemzően aktívabban, és a videós tartalmakat is közel kétszer akkora mértékben fogyasztják, mint az idősebbek: a 27-35 éves korosztály 24 százaléka jelölte meg e tevékenységet, míg az 54-65 éveseknek csak 13 százaléka.

A kutatás vizsgálta a többképernyős médiahasználat súlyát is, azaz, hogy menyire követnek az emberek meccsnézés közben másik képernyőn a meccsel kapcsolatos tartalmakat.

Ez lehetőséget csak a válaszadók 12 százaléka jelölte meg, ezen belül azonban a férfiak kétszer nagyobb arányban, mint nők. Ám az is látszik, hogy ez a fiatalokra egyre inkább jellemző: a 18-26 évesek 22 százaléka jelezte, hogy néz így sporteseményt.

A kutatásban résztvevők több mint fele azért követi a sportolók online profilját, mert érdekli a sportág, az adott személy sportolói tevékenysége (53 százalék), de sokan figyelik a példamutató magatartása, személyisége vagy tevékenysége (40 százalék) miatt is.

A nemek közti különbségek közül szembeötlő, hogy a férfiakat sokkal nagyobb arányban érdeklik a menetrendek, statisztikák és eredmények, mint a nőket (26 százalék szemben 17 százalékkal),

ugyanakkor a sportolók magánélete sokkal inkább a nők számára nagyobb vonzerő, mint a férfiaknak.

Kapcsolódó cikkek