Az e-sport ma már sokkal több, mint gyerekjáték – erről beszélt a StarLadder stratégiai kapcsolatokért felelős igazgatója a bajnokság sajtótájékoztatóján. Andrew Yatsenko a legnépszerűbb sportversenyekkel hasonlította össze a CS2-versenyeket. Elmondta, hogy miközben a wimbledoni tenisztornát átlagosan 3–6 millióan követik, és a Bajnokok Ligáját 3–8 millióan, addig a CS2-versenyek átlagos nézőszáma eléri az egymilliót. Látszik, hogy az e-sport-bajnokságok már nincsenek nagyon lemaradva a nézettséget tekintve a sok évtizedre visszatekintő tradicionális sportesemények mögött.
Yatsenko hozzátette, hogy 2022 óta az e-sport iránt érdeklődők száma folyamatosan nő, ez a világ legdinamikusabban növekvő versenytípusa. A Newzoo globális e-sport-piaci felmérése szerint 2022-ben több mint 220 millió volt az ilyen versenyeket alkalmanként követők száma, illetve valamivel több mint 215 millió e-sport-rajongó lehetett világszerte. 2025-ben ezek a számok majdnem elérik a 323 millió, illetve a 318 millió főt. Yatsenko szerint ez azt mutatja, hogy a különböző e-sport-rendezvények jó megjelenési felületet adnak a különböző cégeknek és márkáknak. Ráadásul az e-sport-közösség tagjai a fiatal korosztályba tartoznak. Az ilyen eseményeket követők 46 százaléka 18 és 24 év közötti, 24 százaléka pedig 25 és 34 év közötti.
A bajnokságot szervező StarLadder kiemelte, hogy az esemény nemcsak a rajongóknak, hanem Budapestnek és a helyieknek is hatalmas lehetősége. Több ezer külföldi vendég érkezik a magyar fővárosba, hogy részt vegyenek a versenynapokon, illetve élvezzék a város adta lehetőségeket, ha már itt járnak. A szervezők azt várják, hogy a budapesti Counter-Strike verseny fellendíti a magyar turizmust az év végén, illetve a vendéglátóhelyekre is pozitívan hat majd.
A budapesti Counter-Strike bajnokság összecsapásait két helyszínen rendezik majd meg. A csoportkörök a 2000 fős befogadóképességű MTK Sportparkban kapnak helyet.
A rájátszás és a döntő december 11–14. között lesz, a helyszíne pedig az MVM Dome, ahol egyszerre 20 ezer néző szurkolhat majd a csapatoknak. A szervezők kiemelték, hogy
az MVM Dome, Magyarország legnagyobb és legmodernebb fedett arénája látványos, élő show-műsorral és soha nem látott színpad-, fény- és audiovizuális technikával várja majd a világ e-sport-rajongóit.
A bajnokság rendkívüli lehetőség a Budapest-imázs építésére. A StarLadder Budapest Major versenyt több mint 15 nyelven közvetítik majd YouTube-on és a Twitchen, valamint több országban televíziós közvetítésről is megállapodtak. Emellett több influenszert is meginvitálnak majd a magyar fővárosba, hogy követőbázisuknak hírt adjanak a bajnokságról. A várakozások szerint a CS2-verseny több mint 50 millió nézőt érhet el világszerte.
A régió e-sport-fővárosa lehet Budapest – grandiózus esemény érkezik hazánkba
A télen Magyarország ad otthont a StarLadder Budapest Major viadalnak. A Counter-Strike világbajnokságnak köszönhetően Budapest válik a régió e-sport-fővárosává Niytrai Zsolt szerint.
Az imázsépítés mellett a StarLadder arra számít, hogy a magyar fővárosnak gazdaságilag is jót fog tenni a Major. Körülbelül 40 ezer turista érkezhet a versenyhez kapcsolódóan Budapestre, akik jelentős összeget hagyhatnak itt a szervezők eddigi tapasztalatai szerint.
A szervezők felmérése szerint hasonló e-sport-bajnokságok alkalmával – Katowicében és Kölnben – a turisták átlagosan akár 150–390 eurót költöttek szállásra, étkezésre, utazásra és egyéb programokra. Azt várják, hogy a budapesti eseményen a vendégek fejenként 65–220 euró közötti összeget költenek majd. A StarLadder azt ígéri, hogy jelentős erőforrásokat invesztálnak a magyar verseny bemutatásába, hogy sokan érkezzenek hazánkba, és online is minél többen kövessék a bajnokságot.
A StarLadderrel együtt dolgozó Esport1 operatív vezetője, Hodozsán Dániel elmondta, hogy a videójáték nem ismeretlen a magyarok számára, hiszen körülbelül 3,5 millióan játszanak hazánkban ilyen programokkal. Ebből a számból nagyjából 800 ezer olyan játékos van, aki követi a különböző e-sport-versenyeket. Ez a közösség pedig jelentős vásárlóerőnek számít. Hodozsán arról is beszélt, hogy
a magyarországi e-sport-piac évente körülbelül 70 milliárd forintot mozgat meg.
Kiemelte, hogy soha ilyen mértékű e-sport-eseménynek nem adott még otthont Magyarország, az idei verseny jó alkalom rá, hogy Budapest az e-sport-fővárosává válhasson.
Az Esport1 operatív vezetője abban bízik, hogy a StarLadder Budapest Major katalizátora lesz a hazai e-sport-élet felvirágzásának. Hodozsán Dániel kijelentette, hogy az Esport1 hivatalos szervezőpartnerként vesz részt a StarLadder mellett az év végi esemény megrendezésében és lebonyolításában.
Nyitrai Zsolt miniszterelnöki biztos a StarLadder Budapest Major bejelentő sajtótájékoztatóján elmondta, hogy ez a verseny olyan, mintha egy teljes Bajnokok Ligáját bonyolítanának le Magyarországon. Hozzátette, hogy a magyar kormány kiemelt jelentőséget tulajdonít a sportnak, és ebbe az e-sport is beletartozik. A kormány továbbra is támogatni fogja a hazai gaming- és e-sport-közösséget, már csak azért is, mivel a parlamentben is több játékos foglal helyet. Megemlítette Kocsis Mátét, a Fidesz frakcióvezetőjét, aki a FIFA-val szokott játszani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.