Idén is megrendezték november elején Lisszabonban a világ egyik legnagyobb technológiai konferenciáját, a Web Summitot. A Web Summit egy évente megrendezésre kerülő szakmai rendezvénysorozat, ahol a világ legnagyobb technológiai cégei és a startupvilág válogatott képviselői találkoznak. Az idei rendezvényen 160 országból több mint 71 ezer látogató és több mint 2000 nemzetközi média-képviselő vett részt.

Front,View,Of,A,Businessman,Arranging,Wooden,Cubes,In,A
Fotó: Gajus

A tech cégeken kívül nemzetközi szervezetek képviselői is megjelentek, köztük Ránija jordán királyné, Olena Zelenska, az ukrán elnök felesége, Eva Longoria színésznő, a WHO Foundation elnöke, Toto Wolff, a Mercedes AMG Petronas F1-csapat főnöke.

A tech óriások mellett 2300 startup is lehetőséget kapott, hogy megmutassa a világnak leginnovatívabb technológiáját. Hazánkból idén hat startupnak sikerült bekerülnie a világ legjobbjai közé egy többkörös kiválasztási folyamatban.

A Smuc.io magyar startup csapata azzal került be a világ leginnovatívabbjai közé, hogy a világon elsőként oldotta meg a videós (legyen az élő vagy felvett) reklámokból történő azonnali online vásárlást – akár több ezer weboldalon és akár 50 közösségi oldalon egy időben. Az értékesítés mellett a megoldás egyebek mellett használható adománygyűjtésre, tájékoztatásra, rendezvények, aukciók közvetítésére is.

A Smuc egy nemzetközi szakemberekből álló e-commerce és ad tech (azaz digitális hirdetéstechnológia) megoldást fejlesztő IT cég, amely a nagy világmárkák, webshopok, médiakiadók és marketingügynökségek számára kínál egy új marketing- és hirdetési eszközt. A Smuc lerövidíti a vásárlói utat, hiszen a videós reklámon belül a termékek azonnal megvásárolhatók. A videólejátszó hatalmas előnye, hogy beágyazható bármilyen webshopba vagy weboldalba fejlesztői tudás nélkül is, továbbá online display hirdetésként is terjeszthető.

A Smuc player nagy előnye, hogy az ügyfeleknek nem feltétlenül kell új tartalom gyártásával bajlódniuk, hiszen bármilyen videós tartalmat (egy link bemásolásával akár YouTube-ról, Facebookról vagy Vimeóról) egy kattintással vásárolható hirdetéssé alakíthatnak.

A Smuc a Web Summit szervezőitől néhány startup egyikeként megkapta az „Impact Startup” minősítést is, amelyet csak azok a cégek érdemelnek ki, amelyeknek az innovációja hozzájárul az ENSZ 17 fenntartható fejlesztési célkitűzésének (SDG) egyikéhez.

Bár a megoldás alapvetően az online vásárlás egyik újfajta eszköze, azonban a környezetvédelmi szempontokat is szem előtt tartva tudatosabb vásárlásra ösztönöz. Mivel a videós tartalmak megtekintésekor a vásárló jobban megismeri a terméket – tudja, mit rendel meg, szemben egy normál webshopos vásárlással, ahol tulajdonképpen egy kép alapján vásárol –, minimum 30 százalékkal kevesebb az online vásárlásból eredő visszaküldések száma. Ezen túl a Smuc felhőtechnológiájának használata sokkal kevesebb energiaszükséglettel jár, mint a streamingszolgáltatóké.