BUX 53,121.9
+1.10%
BUMIX 4,344.07
-0.18%
CETOP20 2,497.09
0.00%
OTP 17,980
+1.32%
KPACK 8,500
+2.41%
-2.78%
0.00%
+0.52%
-0.45%
ZWACK 16,500
-1.20%
0.00%
ANY 1,550
-1.59%
RABA 1,360
-1.45%
+2.06%
+1.07%
-0.59%
-0.40%
0.00%
-3.49%
+2.35%
+1.49%
+0.70%
OTT1 149.2
0.00%
+0.43%
MOL 2,660
+1.37%
-0.33%
ALTEO 2,310
-1.70%
0.00%
-1.19%
EHEP 1,690
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
+0.28%
-0.12%
-1.74%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-5.36%
-2.83%
+0.62%
-2.95%
-1.34%
NUTEX 15.74
+1.55%
GOPD 12,900
+1.57%
OXOTH 4,610
+0.22%
+4.67%
NAP 1,807
+2.32%
0.00%
+3.33%
Forrás
RND Solutions
Turizmus

Hálózattá nő a balatoni bringakör

Napokon belül indul a négy kiemelt idegenforgalmi fejlesztési térség kerékpáros hálózatának fejlesztése.

A Balatonnál, a Tisza-tónál, a Felső-Tisza és a Nyírség, valamint a Sopron-Fertő tó térségében

2020 őszéreépül ki a szervizpontok, a kölcsönzők és a pihenőpontok hálózata egy 1,2 milliárd forintos Ginop-program keretében, és létrejön a turisztikai attrakciók és helyi szolgáltatások adatbázisa.

A fejlesztés részeként a 206 kilométer hosszú balatoni bringakör 600 kilométernyi ajánlott túraútvonallal bővülhet pusztán a meglévő úthálózat feltérképezésével és kitáblázásával – tájékoztatta a Világgazdaságot a program balatoni és Tisza-tavi konzorciumát vezető Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke. Mint Princzinger Péter elmondta, csomagajánlatokat alakítanak ki a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia koncepciója mentén, a meglévő turisztikai attrakciók és helyi szolgáltatások összekapcsolásával. Például

a hathetes – július elejétől augusztus 20-ig tartó – balatoni főszezon kiegészíthető a kerékpározáshoz ideális májussal és júniussal, valamint a nyár végétől október végéig tartó további bő két hónappal.

Fotó: Pixabay

Az egyre népszerűbb balatoni kerékpározás manapság jobbára csak a bringakörre korlátozódik, de az erdei és mezőgazdasági utakkal is kibővülő nagy bringakör bekapcsolhatja a kerékpáros turizmus vérkeringésébe a tóparttól akár 20-30 kilométerre lévő idegenforgalmi kínálatot, szolgáltatásokat.

A támogatói döntések tavaly év végén megszülettek, a program gyakorlati része

most startol a tervezett nyomvonal véglegesítéséhez szükséges helyszínbejárásokkal, felmérésekkel és az érintett ingatlanok jogi helyzetének vizsgálatával, hiszen az úthálózatot egységes jelölésekkel és pihenőhelyekkel fogják ellátni.

Balatonfüreden, Balatonföldváron és Keszthelyen lesz a három jól felszerelt kerékpáros szolgáltató központ.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Kapcsolódó cikkek