Turizmus

Hálózattá nő a balatoni bringakör

Napokon belül indul a négy kiemelt idegenforgalmi fejlesztési térség kerékpáros hálózatának fejlesztése.

A Balatonnál, a Tisza-tónál, a Felső-Tisza és a Nyírség, valamint a Sopron-Fertő tó térségében

2020 őszéreépül ki a szervizpontok, a kölcsönzők és a pihenőpontok hálózata egy 1,2 milliárd forintos Ginop-program keretében, és létrejön a turisztikai attrakciók és helyi szolgáltatások adatbázisa.

A fejlesztés részeként a 206 kilométer hosszú balatoni bringakör 600 kilométernyi ajánlott túraútvonallal bővülhet pusztán a meglévő úthálózat feltérképezésével és kitáblázásával – tájékoztatta a Világgazdaságot a program balatoni és Tisza-tavi konzorciumát vezető Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke. Mint Princzinger Péter elmondta, csomagajánlatokat alakítanak ki a Nemzeti turizmusfejlesztési stratégia koncepciója mentén, a meglévő turisztikai attrakciók és helyi szolgáltatások összekapcsolásával. Például

a hathetes – július elejétől augusztus 20-ig tartó – balatoni főszezon kiegészíthető a kerékpározáshoz ideális májussal és júniussal, valamint a nyár végétől október végéig tartó további bő két hónappal.

Fotó: Pixabay

Az egyre népszerűbb balatoni kerékpározás manapság jobbára csak a bringakörre korlátozódik, de az erdei és mezőgazdasági utakkal is kibővülő nagy bringakör bekapcsolhatja a kerékpáros turizmus vérkeringésébe a tóparttól akár 20-30 kilométerre lévő idegenforgalmi kínálatot, szolgáltatásokat.

A támogatói döntések tavaly év végén megszülettek, a program gyakorlati része

most startol a tervezett nyomvonal véglegesítéséhez szükséges helyszínbejárásokkal, felmérésekkel és az érintett ingatlanok jogi helyzetének vizsgálatával, hiszen az úthálózatot egységes jelölésekkel és pihenőhelyekkel fogják ellátni.

Balatonfüreden, Balatonföldváron és Keszthelyen lesz a három jól felszerelt kerékpáros szolgáltató központ.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

bringa turizmus Balaton
Kapcsolódó cikkek