Rendkívül forgalmas évvel, kimagasló utazási lázzal számolnak az idén a magyarországi kiutaztatók,
ezt tükrözi az utazásszervező tevékenység várt bevételéhez mért, kötelező vagyoni biztosíték összegének jelentős növekedése – mondta Molnár Judit, a Magyar Utazási irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke a Rász el-Haimában megrendezett éves közgyűlés mai megnyitóján.
Nem véletlenül az Egyesült Arab Emirátusok egyik legdinamikusabban fejlődő emírsége, Rász el-Haima adott helyet a magyar szakmai szövetség éves külföldi közgyűlésének, miután a területet választotta az év desztinációjának a MUISZ 2024-ben.
A térségben zajlik a legtöbb turisztikai beruházás, a nagyszabású szálláshely- és attrakciófejlesztést grandiózus tervek fűtik: Rász el-Haima három-négy éven belül megkétszerezi szálláshely-kapacitását, a jelenlegi évi 1,3 millió turista helyett 2030-ra évente 3 milliót tervez vendégül látni. Ehhez a több mint nyolcezer hotelszoba mellé több mint 7400 épül, csaknem felerészt ötcsillagos kategóriában továbbra is.
Rász el-Haima több magyar utazási iroda által is értékesített üdülőhelyein évről évre több magyar vendég fordul meg,
az épülő hotelek sokasága miatt az emírség intenzív kampányokat folytat az utazók megnyerésére.
A magyar utazási piacra most lehet építeni, a külföldi utazások iránti kereslet télen-nyáron nő.
Tavaly 40 százalékkal nőtt a chartereztetés forgalma, ami 2022-ben 61,3 milliárd forintot, 2023-ban 85,8 milliárd forintot tett ki – közölte Molnár Judit.
A MUISZ elnöke szerint érdekes adalék a piacról, hogy a tavalyi évet már 531 kaucióköteles utazásszervezővel zárta a szektor, az egy évvel korábbi 482 helyett.
Ez már trendforduló,
hiszen a Covid idején nagyot csökkent az utazásszervezők száma.
Az idei újabb sikerév lehet, amit sejtet, hogy 2024-re 43 százalékkal haladja meg a vagyoni biztosíték értéke a tavalyit, a chareterztető vállalkozások esetében pedig még kiugróbb, 50 százalék a várt piacbővülés.
A magyarok több mint fele már biztosítással utazikSikerév lehet az idei az utasbiztosítási piacon, amelynek forgalma az első negyedévben időarányosan már a Covid előttit is meghaladta. A turisztikai ágazaton belül a buszos utaztatók azonban súlyos helyzetbe kerültek: nagyon kevés a buszvezető és gyorsan öregszik a járműpark is, a helyzet kritikus – hangzott el a Magyar Utazási Irodák Szövetségének 97. közgyűlésén, Sevillában, ahol a szakma súlyponti kérdéseiről tanácskoznak. |
Mindeközben a szakma nehézségei is súlyosbodtak, kiemelt lobbitéma a feketeutaztatás elleni fellépés, a tanácsadó cégek felelősségének szabályozása, valamint a beutaztatótevékenység bejelentéskötelessé tétele, és még inkább az iparűzési adóval kapcsolatos anomáliák tisztázása.
Az utasbiztosítási piacról tartott szakmai előadásokból kiderült, hogy a Covid és a háború egyre nagyobb öngondoskodásra készteti az utazókat is, a sztornóbiztosítások kiugró növekedése után tavaly már a tényleges utazások számának növekedése pumpálta a bevételeket. Továbbra is vannak olyan túl bátor utazók, akik csak a bankkártya és az európai egészségbiztosítási kártyájuk adta biztonságérzetre hagyatkoznak.
Sokan nem tudják ugyanis, hogy mi a lényeges és praktikus különbség, ha van és ha nincs utazási biztosítása
és ahhoz kötődő asszisztenciaszolgáltatása az utazóknak – hangsúlyozta Sárközi Csilla, a Colonnade biztosító illetékes vezetője.