Belegondolt már abba, hogy miért bal oldalt szállunk be a repülőkbe? A légitársaságok nagy utasszállító repülőgépeibe ugyanis rendszerint bal oldalt sétálhatunk be. A Roadster a Travel and Leisure nyomán elárulta ennek okait.
„A korai repülőtereket úgy alakították ki, hogy a gépek a terminál előtt gurulhattak, és aztán megállhattak, hogy leszállhassanak az utasok. Ez a megoldás hasznosnak bizonyult a pilótának, mert így fel tudta mérni a szárnytávolságot a terminál épületétől és meg tudta oldani, hogy a repülőgép ajtaja a terminál bejárata elé kerüljön” – fedte fel az amerikai légierő egyik volt pilótája.
Ha pedig az utasok a bal oldalon maradnak, akkor nem lesznek útjában a gépet tankoló földi személyzetnek sem.
A hajózában a „port” és a „starboard” a hajó bal és a jobb oldalát jelentette. Utóbbi esetében pontosabban a hajó jobb oldali, kormánylapáthoz hasonló részét, aminek az elhelyezése megkövetelte, hogy a bal oldal legyen az, ahonnan be- és kiszállnak az utasok.
A legtöbb repülőgép-tervező pedig követte a beszállás bal oldali szokását.
Kiderült a fapados légitársaságok nagy trükkje – a légiirányítás pontosan elmagyarázta, miért késnek a gépek
Behatoló járatok, tarthatatlan repülési tervek, öldöklő verseny, elégtelen repülőtéri, légitársasági kapacitások, valamint szélsőséges időjárás adták fel a leckét a Hungarocontrolnak. A légiirányítás kevesek által ismert részleteiről beszélt a Világgazdaságnak a társaság vezérigazgatója, Turi Ferenc. Az ő augusztusi belépése óta máris látványosan csökkent a késések száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.