Egyre több fiatal tervez utazást az idei nyárra – derül ki az Ifjúságkutató Intézet friss kutatásából. A 15–39 évesek közül tízből közel heten (65 százalék) úgy nyilatkoztak, hogy szeretnének nyaralni idén, ami jelentős növekedést mutat a korábbi évekhez képest.
A megkérdezettek utazási terveiben a belföldi és külföldi célpontok egyaránt népszerűek. Míg 2024-ben a válaszadók többsége elsősorban belföldi utakat választott (42 százalék), addig az idei évre vonatkozóan már többen (52 százalék) kombinálnák a hazai és nemzetközi utazásokat.
A belföldi és külföldi nyaralás kombinálása különösen azok körében népszerű, akik magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek. Tavaly az összes korcsoport közül a legfiatalabbak, a 15–17 évesek esetében volt a legmagasabb az utazók aránya, valószínűleg azért, mert még szüleikkel utaznak.
Emellett 2025-ben a 18–24 évesek körében nőtt meg leginkább az utazási kedv: 73 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy tervez nyaralást az év során. A budapesti fiatalok és tanulók körében markánsabban jelenik meg az utazás iránti érdeklődés.
Az anyagi helyzet jelentősen befolyásolja az utazási lehetőségeket. A kutatás szerint azok, akik könnyebben kijönnek a jövedelmükből, nagyobb eséllyel tudnak nyaralást tervezni, míg a nehezebb körülmények között élők körében alacsonyabb az utazók aránya.
A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a nyaralás és az utazás továbbra is fontos része a fiatalok életének. A 2025-ös év a jelek szerint az élmények gyűjtéséről és az utazási lehetőségek bővüléséről szól majd. A reprezentatív közvélemény-kutatás 2025 januárjában készült ezer 15–39 év közötti magyar állampolgár megkérdezésével CAWI módszerrel.
Nyaralásárak: Horvátországba már repülővel is megéri elutazni, de nem ez az egyetlen újdonság idén
Nem csökken az utazási kedv idén nyáron sem, a magyarok leginkább a mediterrán tengerparti nyaralásokat kedvelik, nem változnak a toplisták, de rendre feltűnnek a régi-új kedvencek is a célba vett helyek között, úgy mint Bulgária és Albánia. A külföldi nyaralások ára átlagosan 5-10 százalékkal drágult, viszont idén is 10-30 százalékos kedvezményt ért az előfoglalás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.