BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarok fele kétévente utazik külföldre – egy felmérés szerint egyre nehezebben gyűjtik össze rá a pénzt

A nyaralni készülők több mint kétharmada kénytelen előre takarékoskodni, hogy el tudjon utazni.

A magyaroknak közel fele (44 százalék) kétévente utazik külföldre, de sokan biztosítás nélkül utaznak el. 

utazás, nyár repülés
A nyaralni készülők több mint kétharmada kénytelen előre takarékoskodni, hogy el tudjon utazni / Fotó: Shutterstock

Tízből csak négyen (40 százalék) kötnek rendszeresen utasbiztosítást, miközben minden harmadik utazót ért már olyan váratlan helyzet, amikor jól jött volna külföldön a segítség. 

Az autós utazások is népszerűek: a háztartások háromnegyedének van saját gépjárműve, mellyel harmaduk külföldi útra is elindulna. Az Europ Assistance friss kutatása szerint 

a nyaralók leginkább az egészségügyi problémáktól és az ezzel kapcsolatos költségektől tartanak, illetve attól, hogy nehézséget okozna megfelelő szakembert és szervizt találni meghibásodás esetén az autó javításához.

A felmérés alapján 

  • a hazai lakosság negyede (27 százaléka) utazik évente egyszer Európán belül, 
  • míg a kontinens határait a magyar felnőttek csupán 9 százaléka lépi át egy évben. 
  • Összességében a 18–69 éves magyarok közel fele (44 százalék) szokott legalább kétévente külföldre utazni, és e csoport harmadával (34 százalék) fordult már elő olyan váratlan esemény, amikor szüksége lett volna utasbiztosításra. 

A kétévente utazók esetében tízből négyen mindig kötnek utasbiztosítást, míg minden harmadik személy valamilyen speciális esetben – síelés vagy ismeretlen országba történő utazás során – él ezzel a lehetőséggel. Az esetek többségében az utasbiztosításokat már online kötik meg az ügyfelek.

A felmérés az utazók félelmeire is rákérdezett: minden második magyar (50 százalék) gondolja úgy, hogy nehézséget okozna egészségügyi probléma esetén a hazaszállítás. Közel ennyien (47 százalék) vélekednek úgy, hogy nehezebben tudnák saját erőből megoldani a magyar nyelvű jogi segítség felkutatását, vagy károkozás esetén az esetleges kártérítés megfizetését.

„Kutatásunk rávilágít, hogy a magyarok komoly értéket látnak az asszisztenciaszolgáltatásokban, viszont sajnálatos módon a külföldi nyaralások során még mindig sokan nem gondoskodnak a megfelelő védelemről, így pedig nagyot kockáztatnak. Nyakunkon a vakáció, a nyaralási szezon, ezért indulás előtt mindenképpen érdemes felkészülni a váratlan helyzetekre is és megtenni a szükséges lépéseket a gondtalan kikapcsolódás érdekében” – mondta Elek Andrea Éva, az Europe Assistance Magyarország Kft. ügyvezetője.

A magyar lakosság majdnem fele szerint idén nehezebb lesz előteremteni a nyaralás költségeit.

Bár a magyar lakosság majdnem fele szerint idén nehezebb lesz előteremteni a nyaralás költségeit, továbbra is 

sokan tartják fontosnak a hosszabb pihenést: minden második megkérdezett tervez nyaralást. 

A CIB Bank megbízásából készült reprezentatív felmérésből az is kiderül: 

a nyaralni készülők több mint kétharmada kénytelen előre takarékoskodni, hogy el tudjon utazni. 

A válaszadók jellemzően 100 és 300 ezer forint között költenek személyenként, és bár már többen preferálják a bankkártyát, még mindig jelentős, közel egyötödnyi azok tábora, akik inkább készpénzt visznek magukkal.

A nyaralást tervezők 43 százaléka úgy gondolja, hogy idén az előző évekhez képest nehezebb lesz előteremteni a pihenés költségeit, és csak 4 százalék szerint lesz könnyebb. Leginkább az idősek érzékelnek negatív változást: 53 százalékuk szerint most nagyobb anyagi terhet jelent elutazni.

A felmérés adatai szerint a nyaralásra készülők bő kétharmada előre takarékoskodik a vakációra: 35 százalékuk legalább fél évig, 34 százalékuk az utolsó 1-2 hónapban. A 40 alattiak és a felsőfokú végzettségűek között vannak a legmagasabb arányban azok, akik spórolás nélkül is el tudnak menni nyaralni, a legtöbbet pedig a 60 felettieknek kell takarékoskodniuk.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.