Trendek. A fogyasztási javak diszkont- és felső kategóriájának az elmúlt tíz évben tapasztalható együttes erősödése tovább fokozódik a jelenlegi válságban a középkategóriás termékek rovására – derül ki a Boston Consulting Group (BCG) által most elkészült, az Amerikai Egyesült Államokra és öt uniós tagállamra kiterjesztett felméréséből.
Patrick Ducasse, a BCG fogyasztási javak és kiskereskedelmi iparági csoportjának globális vezetője a jelenlegi tendenciákkal kapcsolatban elmondta: a fogyasztók számos termékkör esetében jelentősen csökkentik a kiadásaikat, ugyanis csak így képesek finanszírozni a néhány szegmensben fenntartott luxusfogyasztásukat. Sokan fapadossal repülnek, de ragaszkodnak ahhoz, hogy a legjobb hotelben szálljanak meg – érzékeltette a ma leginkább jellemző fogyasztói magatartást a szakember. A kutatásból kiderül, egyre többen félnek a jövőtől, mind többen érzik, hogy valami közeleg, ezért a kiadásaik csökkentését tervezik. Ami biztos: kevesebbet járunk majd étterembe, kevesebbet költünk majd utazásokra és elektronikai termékekre. Amin nem spórolunk a jövőben sem: a zöldség-gyümölcs, az egyéb élelmiszer és tejtermékek, tehát a napi fogyasztási cikkek. A fogyasztók megváltoztatták a magatartásukat, így a kereskedők is kénytelenek alkalmazkodni a válság hatásaihoz. Patrick Ducasse a Világgazdaság kérdésére a marketinget, a kínálatot, valamint az innovációt jelölte meg mint átgondolandó területeket, hogy a cége átvészelhesse a válságot. Ezeken kívül fontos még a versenytársak vizsgálata és naprakész ismerete, valamint az, hogy a cégek a stratégiájukat ne csupán három hónapra határozzák meg, hanem legalább egyéves távlatban gondolkodjanak. AP
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.