BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A spórolás erősödik, de a luxus iránti igény megmarad

Trendek. A fogyasztási javak diszkont- és felső kategóriájának az elmúlt tíz évben tapasztalható együttes erősödése tovább fokozódik a jelenlegi válságban a középkategóriás termékek rovására – derül ki a Boston Consulting Group (BCG) által most elkészült, az Amerikai Egyesült Államokra és öt uniós tagállamra kiterjesztett felméréséből.

Patrick Ducasse, a BCG fogyasztási javak és kiskereskedelmi iparági csoportjának globális vezetője a jelenlegi tendenciákkal kapcsolatban elmondta: a fogyasztók számos termékkör esetében jelentősen csökkentik a kiadásaikat, ugyanis csak így képesek finanszírozni a néhány szegmensben fenntartott luxusfogyasztásukat. Sokan fapadossal repülnek, de ragaszkodnak ahhoz, hogy a legjobb hotelben szálljanak meg – érzékeltette a ma leginkább jellemző fogyasztói magatartást a szakember. A kutatásból kiderül, egyre többen félnek a jövőtől, mind többen érzik, hogy valami közeleg, ezért a kiadásaik csökkentését tervezik. Ami biztos: kevesebbet járunk majd étterembe, kevesebbet költünk majd utazásokra és elektronikai termékekre. Amin nem spórolunk a jövőben sem: a zöldség-gyümölcs, az egyéb élelmiszer és tejtermékek, tehát a napi fogyasztási cikkek. A fogyasztók megváltoztatták a magatartásukat, így a kereskedők is kénytelenek alkalmazkodni a válság hatásaihoz. Patrick Ducasse a Világgazdaság kérdésére a marketinget, a kínálatot, valamint az innovációt jelölte meg mint átgondolandó területeket, hogy a cége átvészelhesse a válságot. Ezeken kívül fontos még a versenytársak vizsgálata és naprakész ismerete, valamint az, hogy a cégek a stratégiájukat ne csupán három hónapra határozzák meg, hanem legalább egyéves távlatban gondolkodjanak. AP

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.