Veszélyes úton az Opel vezére
Stracke most olyan úton vezeti a céget, amelyre korábban nem gondolt: neki kell megvalósítania azokat a sokszor komoly áldozatokat követelő reformokat, amelyeket az anyavállalat, a GM megkövetel az Opeltől. Elődje, Nick Reilly elsősorban a modellfejlesztésre koncentrált, ami nagy hibának bizonyult – két évnyi átstrukturálás után az Opel továbbra is szanálásra szorult, amiért 2011 áprilisától Stracke a felelős.
A vezérigazgató előtt álló feladat minden, csak nem hálás; a GM elvárja az Opeltől, hogy mielőbb visszatérjen a profit zónába, miközben Strackénak a legijesztőbb lehetőséggel, az európai gyárbezárásokkal is szembe kell néznie. A menedzser már meg is tette az első lépést ezen a pályán és közölte, hogy beszüntetik az Astra gyártását két németországi üzemben. A döntés, mely szerint az Opel egyik zászlóshajója immár csak Nagy-Britanniában készül, óriási felháborodást váltott ki az Opel munkatársak körében.
Az érintett bochumi üzem dolgozói személyesen kérdezik majd Strackétól, hogy a döntés az üzem teljes bezárását jelenti-e, ebben pedig az egyik legerősebb német szakszervezet, az autóipari dolgozókat is képviselő IG Metall is támogatja majd őket. A Handelsblatt elemzése szerint a vezér kockázatos utat választott, hiszen semmit nem tesz azért, hogy enyhítse az Opel-dolgozók félelmeit, miközben nem erősíti az Opel, mint márka imázsát. A vezérigazgatónak június végéig be kell nyújtania azt az átalakítási tervet, amellyel a General Motorst is meggyőzheti arról, hogy a német leány átalakítása jó úton halad. Stracke jól tudja, hogy a GM vezérének, Dan Akersonnak gyorsan elfogy a türelme, hiszen Nick Reilly, a német vezér elődje egy fél évet sem kapott arra, hogy bizonyítson.