Süddeutsche Zeitung
Épp tíz éve, február 7-én írták alá az európai gazdasági és monetáris unióról szóló szerződést Maastrichtban. A szerződés, különösen Németországban, bírálatot, aggodalmat és felháborodást váltott ki. A félelmek eddig alaptalannak bizonyultak, de arra senki sem számított, hogy az euró tulajdonképpeni problémája Németország. Nem csak a gazdasági lassulás, hanem politikai tényezők miatt is. Példával szolgálnak a kancellárnak a vélt nemzeti érdekből tett lépései: először a cégfelvásárlások liberális szabályozásáért küzd, majd teljesen váratlanul az autókereskedők szabad versenye ellen fordul. Az euró további sikerei érdekében a tagállamoknak tartaniuk kell magukat a belső piac szabad versenyének és a stabilitási paktumnak megfelelő takarékos költségvetési politika elvéhez. A monetáris unió beteljesedése az európai egységes belső piacnak, de egyúttal szüksége is van rá, mert az euró mögött nem áll az egységes állam intézményi háttere. A stabilitási paktum automatikus előrejelzési rendszert tartalmaz veszély esetére. Ezért egyetlen kormány sem vonhatja ki magát a felelősség alól, ha a figyelmeztetés épp nincs kedvére, például a küszöbönálló választások miatt. Ezért a németek csak a többi tagállamban bízhatnak, hogy kemények lesznek, és a szövetségi kormány megkapja "kék levelét".
Handelsblatt
A DaimlerChrysler igen sokáig bizonytalanságban tartotta részvényeseit az idei várható nyereségéről. Most legalábbis részben eloszlatta a kínzó aggodalmakat, bár a befektetők még mindig nem tudják pontosan, hogy a konszern milyen eredményt ér el ez évben. Stuttgartban mostanában igen óvatos a tervezés és a beruházás. Az alkatrész-beszállítók csökkenő megrendelésekről számolnak be, még az eddig igen sikeres Mercedes-Benz személyautó-részlegből is. Az elővigyázatosság indokolt, mivel az amerikai piac alakulása kiszámíthatatlan. Ott nincs vége az árengedmények csatájának, s a Chrysler-piac védelme Daimler-nyereséget fogyaszt.
The Daily Telegraph
A személyi igazolvány mindig "angoltalannak" látszott. Volt a háború alatt, de 1952-ben a szokásjoggal ellentétesnek nyilvánították. A belügyminisztérium berkeiben azonban élt a remény, hogy feléleszthető. A Munkáspárt újra hatalomra jutva kevés érdeklődést mutatott iránta, de szeptember 11-e után a belügy újabb kísérletet tett. A kormány most országos vitát indít - amit akkor szokott tenni, ha bizonytalan - olyan "jogosítókártya" bevezetéséről, amely kötelező, de a rendőrség nem követelheti felmutatását. Igazolja viszont az egészségügyi ellátásra, oktatásra, szociális kedvezményekre, sőt a munkára való jogosultságot. A kártya ily módon több, bármely hatóság számára hozzáférhető, érzékeny személyi adatot tartalmazna. Hiánya hamarosan gyanússá és kényelmetlenné válhat. Azért is elutasítandó a bevezetésének gondolata, mert a kormány számítógépes berendezései riasztó eredményeket mutatnak, s a kártya volna az eddigi legnagyobb vállalkozás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.