A vonalas telefonpiacot újabb fronton támadják a hazai mobilcégek. Az elmúlt egy év során számos olyan új szolgáltatást vezettek be, amely a vállalati felhasználást célozza. A vezetékes szolgáltatók néhány éve még legfeljebb a lakossági ügyfelek elvesztése miatt aggódhattak, ma már egyre nyilvánvalóbb, hogy a mobilosok az üzleti előfizetők körében sem elégednek meg a félmegoldással,
vagyis azzal, hogy a vonalas telefon mellé csak rugalmas kiegészítőként kínálják a mobilkészüléket. Egyre sűrűbben kampányolnak a céges alközpontok mobilrendszerre cserélése érdekében, s egyre gyakrabban bukkannak fel újabb megoldások az elektronikus levelezés és a netböngészés mobilra terelésére. Logikus lépéseknek minősíthetők ezek a GSM-szolgáltatók részéről, hiszen egyfelől a "nagy pénz" mindig is az üzleti előfizetésekben található, másfelől egyre zsugorodó összeget jelez a szakzsargonban "arpunak" nevezett mutató, vagyis az egy előfizetőre jutó bevétel. Az előfizetők ma már a mobiltelefonnal kapcsolatban is közel olyan költségérzékenyek, mint az egyéb közszükségleti cikkekkel.
A vezetékesek sem adják fel azonban egyhamar a nagy beruházások révén megszerzett állásaikat, még a lakossági fronton sem - lásd az ügyfélszokásokra szabott előfizetői csomagok megjelenését. Hát még a számukra is kulcsfontosságú üzleti körben, ahol igyekeznek minden hasznos eszközt bevetni az ügyfelek megtartásáért. A legnagyobb vezetékes szolgáltató most a reklám eszközével él, nagyalakú hirdetéseiben felteszi a kérdést: "Ön megbízna egy olyan cégben, amelynek csak mobilszáma van?"
A cég vezérigazgatója úgy véli, az üzleti etikett el is várja, hogy legalább a felső vezetők ne a mobilon zaklassák egymást. A kapcsolatfelvétel megfelelő módja a titkárnő által kezelt vezetékes vonal.
A mobil, vagy vezetékes telefon kérdését vélhetőleg a költségoldal dönti majd el az üzleti előfizetők körében is. A szolgáltatók pedig már készülnek az újabb frontnyitásra - az internetpiacon. A mobil ma még sok területen nem képes valódi alternatívát kínálni a szélessávú vezetékes világhálós hozzáférésnek, s ebben az adatátvitel gyorsasága csak az egyik fontos tétel. A technológiai előrejelzések mindenesetre már ma stratégiamódosításra késztethetik a vezetékes internetszolgáltatókat.
S még mondja valaki, hogy nincs verseny a hazai távközlésben...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.