A hazai GSM-piacra utolsóként belépő szolgáltató részesedése április végére elérte a 14 százalékot, s a cégvezető úgy látja, harmadik piaci szereplőként hoszszabb távon megcélozható a 20 százalékos részesedés. A többletet a jövőben viszont már sokkal inkább a meglévő torta újraszeletelésével szerezhetik meg, hiszen a 70 százalékos penetrációt elért magyar mobilpiac bővülése az idei évtől egyértelműen lelassult, sőt inkább stagnálásról beszélhetünk.
Az extenzív növekedés korszaka a Vodafone-nál is lejár, mert ahogy Vitai fogalmaz, a cég nem minden áron akar új ügyfeleket szerezni, sőt a meglévők megtartásában is szerepet játszanak a részvényesek érdekeit szem előtt tartó hatékonysági szempontok.
Az óvatosság nem árt, hiszen - s ezt a vezérigazgató sem tagadja - a három és fél évvel ezelőtti indulásnál a cégvezetés egy sor utólag hibásnak bizonyult döntést hozott. A piacra lépés kezdeti szakában túlságosan is magabiztosan, gyorsan akartak betörni, bízva a nemzetközi márkanévben, de rá kellett jönniük, hogy a két erős magyarországi versenytárs mellett, akik különösen sok energiát fordítottak az ügyfélcsalogató szolgáltatások és készülékek reklámozására, ez önmagában vajmi kevés. Naív dolog volt azt hinni 1999-ben, hogy a magyar előfizetők tömegesen átpártolnak az új szolgáltatóhoz, mert az átlagember nem is tudta, mi a Vodafone. A megismerésben nem sokat segítettek a kezdetben csak a vállalati arculatot , "a Vodafone-érzést" sugalló reklámok sem. Az első igazi áttörést a cég azzal a másfél-két évvel későbbi döntésével érte el, amelylyel új frontot nyitott az ügyfélcsábításba: a kedvezményes árú készülékekről a percdíjakra helyezte a hangsúlyt.
Kezdetben költségkímélőbbnek ígérkezett a mindkét versenytárs hálózatának, később egyikükének igénybevétele használati díj fejében, mint a saját hálózat gyors kiépítése, de utólag ez sem bizonyult a legjobb döntésnek. Nemcsak a nem várt felmondás miatt, hanem azért is, mert a belföldi barangolásból adódó felemás helyzet elbizonytalanította az ügyfeleket, melyik szolgáltató hálózatán is telefonálnak. A saját hálózat 97 százalékos kiépítettségét követően dinamikusabban fejlődött a szolgáltató saját piaca, gyorsabban nőtt az előfizetői szám, mint azelőtt.
Az éretté vált mobilpiacon az újabb mérföldkövek elérése a korábbiaknál jóval nagyobb kihívást jelent. Vitai Attila maga is úgy érzi, még vár rá néhány izgalmas év a Vodafone Magyarország élén. Jónak tartja, hogy a cégnél, ha egyébként jól végzi a dolgát, maga döntheti el, meddig vállalja a feladatot. A kezdettől nemzetközi karriert épített vezérigazgató magánemberként Brazíliában érezte magát a legjobban a 70-es években, menedzserként viszont magyarországi munkája jelenti számára a legtöbbet. Ha azonban a család érdeke, a gyerekek iskoláztatása úgy kívánja, viszszatérnek Angliába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.