Kőkemény pénzügyes, aki egyúttal nagy világutazó is, úgyhogy ismeri a repülőtereket. Még sincs kedvenc légikikötője. Egyelőre. Most ideírhatnám, hogy Ferihegy lesz az, de ez csak álom, aminek a megvalósulásáért még meg kell dolgoznia. Inkább azt érdemes papírra vetni, hogy az egzotikus országokba és Amerikába is viszonylag korán eljutott szakembert mennyire magával ragadta a repterek világa. A gyorsvasutak, a terminálok, a gyors átszállások, a csábító üzletek és az egész, úgy, ahogy van. Persze a cégen belülről minden másként látszik. Ami egy utasnak fel sem tűnik, az a szervezettség, az olajozottság. Ezt elérni, ehhez hozzájárulni, ez az igazi feladat - mondta, amikor a terveiről kérdeztem.
Egy pénzügyesről azt gondolná az ember, hogy első hivatali napján hóna alá csapja a pénzügyi kimutatásokat, bevonul a jó nagy szobájába, és átnézi: mit is vett át az elődjétől. Hárskúti János azzal egyetértett, hogy jogos ez a gondolat, de ő nem ezzel kezdi július közepén. Inkább bemutatkozik a dolgozóknak, akiket irányítania kell. A közvetlen kommunikáció híveként körbejárja a fontosabb egységeket, és láttatja magát: íme, megjöttem, én vagyok az! Természetesen talál időt arra, hogy áttekintse a cég pénzügyi és jogi helyzetét, enélkül aligha foghatna abba a nagy munkába, ami rá vár. Merthogy nem fog unatkozni, az biztos. Szeretné minél előbb beindítani a régóta húzódó fejlesztéseket, és felkészíteni a vállalatot az ÁPV Rt. szerint jövőre sorra kerülő privatizációra. Ehhez azonban egy rugalmasan alkalmazkodó, olajozottan működő szervezet kell, amely képes erőt és perspektívát felmutatni a befektetőjelölteknek. Ilyen állítólag már több is van. Ezek viszont nem csak azt várják el egy ilyen cégtől, hogy jó üzemeltető legyen, hanem azt is, hogy szolgáltatóként is működjön, a szó igazi értelmében.
Hogyan lehet versenyképes szolgáltató a Budapest Airport Rt.? Akkor, ha korszerű a személyforgalom infrastrukturális háttere, gyorsak és kedvesek az alkalmazottak, és van egy-két olyan sajátosság, ami Budapestet mint légikikötőt vonzóvá teszi a befektetők előtt. Ilyen lehet például a teherfuvarozási központ, aminek a megvalósíthatósági tanulmánya már el is készült, és amire megvan a saját+banki forrása a cégnek. Az is segíthet, ha Ferihegyet egy komplex szolgáltató központnak fogják föl, és ott - külföldi példákat követve - logisztikai központot, bérirodaházakat, kiállítócsarnokot és akár bevásárlóközpontot is létesítenek. Nem mellékesen pedig a repülőteret és a városközpontot összekötik egy gyorsvasúttal. Ezt ugyan nem a BA Rt.-nek kellene fizetni, de neki is jól jönne, jól eladható termékkiegészítő lenne a vasút. Hárskúti János szerint érdemes lenne ismét foglalkozni ez utóbbi üggyel is, együtt azokkal, akiken múlik az ügy (szaktárca, vagyonkezelő, Malév, külföldi kamarák).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.