További különleges karrier- vagy vezetői ambíciói nincsenek Tímár Gyulának, a Vegyépszer elnök-vezérigazgatójának, s szakmai kihívásból is kapott már bőven. Huszonhárom éves kora óta vezető beosztásban dolgozik, többek között közgazdasági elnökhelyettes volt az ország legnagyobb szövetkezetében, az ócsai Vörös Október MGTSZ-nél, s egyéni könyvvizsgálóként is évekig tevékenykedett. Visszanézve leginkább arra büszke, hogy az általa irányított cégek sikeresen működtek a tervgazdálkodásos időszak erősen behatárolt lehetőségei között is. A mezőgazdasági háztáji üzem például akkoriban vörös posztó volt az ország vezetése szemében, munkatársaival mégis megvalósította a kisárutermelést. "Mindig mertünk előrelépni és annak mindig meg is volt az eredménye" - összegzi.
Számára ez volt kihívás a Vegyépszernél is: a társaság két éve komoly fővállalkozói rutinnal, ám útépítési felkészültség nélkül vágott bele az autópálya-építésbe. Mégis azért merték vállalni a beruházás minőségét és határidejét, mert támaszkodhattak a cég partnere, a Betonút Rt. szakmai tudására. Az eredmények a társulást igazolták: hiánypótlás nélkül időre átadták az M3-ast, az M7-es felújítását, megépítették az oszlári hidat és most június 30-án átadják az M9-est és a szekszárdi hidat is. Tímár Gyula mindazonáltal hangsúlyozza, hogy mindez több ezer ember összehangolt munkájának az eredménye. Emlékezetes azonban, hogy sok támadás érte a polgári kormányt, mert közbeszerzési pályázat nélkül adott fővállalkozói megbízást az útépítési tapasztalat nélküli társaságnak. "A politika jól és rosszul is beavatkozhat a gazdaságba" - mondta Tímár Gyula, igazat adva azoknak, akik politikai szempontból elítélik, hogy a korábbi kormány útépítési tapasztalat nélküli cégnek kedvezett. Ám hangsúlyozza, hogy a két cég preferálása nem a többiek ellen irányult. A cél az volt, hogy az uniós csatlakozásig Magyarországon magyar tulajdonú cégek erősödjenek meg, váljanak naggyá, s hogy utána az itteni kis- és középvállalkozásokkal együtt jelentsenek a magyar iparnak egy biztonságosabb hátteret. Ez nemes és jó cél volt. Ugyanakkor az elnök-vezérigazgató is bajnak tartja, hogy emiatt több külföldi tulajdonú cég kiszorult a magyar piacról. Szerinte a piacot másképp kell kezelni, s éppen ezért teljesen természetes, hogy az új kormány közbeszerzés alá vonta az autópálya-építéseket. Ezekhez egyébként már a Vegyépszernek is megvannak a referenciái. Tímár Gyula úgy érzi, hogy a versenyeztetésben a Vegyépszer itt a többi céggel azonos eséllyel indul, nem kell diszkriminációtól tartania. "A gazdasági, pénzügyi körülményekkel változtam én is. Kollégáimat nem vittem egyik cégtől a másikhoz, de támaszkodtam a volt munkatársakra, néha üzleti kapcsolatba is kerültünk" - válaszolt. Azt vallja, hogy "az első számú vezetőnek is alkalmazkodnia kell". Ha valaki ilyen posztra megy valahová, nem az a dolga, hogy lecserélje az ottani vezetést, hanem hogy együtt dolgozzon vele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.