A Hungaroring Rt. célkeresztjében csakis a szerződés meghosszabbítása állhat - véli a még az MTV sportriportereként a Forma-1 közelébe került vezérigazgató, aki tévés szpíkerségével azóta a one-man show műfajában is letette névjegyét. Noha korábban több területen is kipróbálta magát, úgy tűnik, elmozdíthatatlan a száguldó cirkusz világából. A 90-es években még a Híd Rádió Kft. ügyvezető-résztulajdonosaként a kereskedelmi rádiózásba is belekóstolt, végül azonban a multinacionális vállalatok által támogatott riválisok térnyerése miatt marad a televíziós piacon. Igaz, a közszolgálati sugárzót elhagyva, 2001-től az RTL Klubban kommentál. Fölösleges energiáit, amikor csak teheti, a sivatagi maratoni autóversenyeken vezeti le, és szívesen acélozza izmait a tulajdonában lévő ATSA nevű fitneszközpontban is.

Mint mondja: mostantól kezdve, mint a "beteg szamár", a 2004-es versenyre készülnek, a hosszú távon megfogalmazódó célja pedig bebizonyítani, hogy a Magyar Nagydíj kihagyhatatlan a versenysorozatból. Bizakodásra adhat okot, hogy már négy jegy elkelt a következő évi futamra. Ma azonban csak az tudható biztosan, hogy a Hungaroringnek 2006-ig szóló szerződése van.

Azt vallja, hogy a hazai Forma-1-es futamoknak hatalmas dinamikát adhat a verseny közelségébe került Baumgartner Zsolt esetleges jövőbeli szerződése. Ezt már most alátámasztja az is, hogy a Hungaroring tizennyolc éves magyarországi történetében az idén látogatott ki a legtöbb magyar néző a verseny helyszínére. A végleges adatok szerint valamivel több mint 30 ezer hazai szurkoló vásárolta meg a belépőjegyet a három nap alatt. Igaz, nem titkolja azt sem, hogy eközben az össznézőszám 8-9 százalékkal elmaradt a tavalyi évhez képest. Palik László szerint azonban ezzel is a világ élvonalába tartozunk, mert a rendezők többségének ennél nagyobb nézőszámcsökkenést kellett az idén elkönyvelnie. Palik nem titkolt célja, hogy a kifejezetten külföldcentrikus futamként ismert versenyen egyre magasabb legyen a hazai nézők aránya.

Ehhez persze izgalmas versenyek is kellenek, amelyhez a pálya átalakítására is szükség volt. A Hungaroring Rt. pénzügyi okok miatt, amíg lehetett, késleltette az átépítést, végül engedni kényszerült Bernie Ecclestone és a csapatok kérésének, és egymilliárd forintos költséggel módosítottak az aszfaltcsíkon. Az eredmény persze nem elhanyagolható, hiszen a vezérigazgató szerint ma az egyik legmodernebb pályával bír Magyarország, amely nívós, izgalmas versenyt rendezett augusztus végén.

A verseny itthon tartása persze egyre nagyobb rendezési költségeket is felemészt. A többségi állami tulajdonban lévő Hungaroring Rt. vezérigazgatója úgy véli: a mindenkori kormány döntésén múlik, hogy akar-e Forma-1-et rendezni, vagy sem. Tény, hogy a 3 mil-

liárd forintos költségvetési támogatás nélkül aligha elindítható futamok így is veszteséget termelnek.

Palik László szerint viszont téves az a mondás, miszerint a Forma-1 a világon mindenhol üzlet, csak Magyarországon nem az. Véleménye szerint a rendezvény a világon mindenütt veszteséget termel a rendező vállalkozás számára, viszont makrogazdasági szinten nyereséges az adott ország számára.