Amerika emlékezik, de előre is néz ezen a mai, szomorú évfordulón. Az amerikai légitársaságok is ezt teszik, s talán befektetőik is megbocsátják, ha egy pillanatra megállnak, s visszaidézik a szörnyű híreket és képsorokat. Ám a részvényeseknek gyorsan eljön a másnap, amikor megint az a legfontosabb, hogy melyik cég mekkora hasznot termel.
Az önvizsgálat, amit az európai és ázsiai vetélytársak is elvégeznek, nem mutat rossz eredményt: stabilizálódott az üzletmenet, a légitársaságok többsége, úgy tűnik, túljutott az év eleji tüdőgyulladás-járvány és az iraki háború okozta sokkon. Ezt jelzi, hogy több vállalat megint igényt tart azokra az új repülőgépekre, amelyeket még a télen rendelt meg, de az év elején lemondott. A háttéripar szintén porondon maradt. Az Airbus az idén mégis elkészíti a hátralévő hónapokra tervezett 30-32 gépet, és át is adja a vevőknek. A Boeing ugyan visszaszorult a második helyre, de ott is tartják az idei tervet, bár a többezres elbocsátást nem állítják le.
Két éve, azon a napon senki sem figyelt a fapadosokra, pedig azok már akkor is rohamtempóban haladtak. Az ütemet azóta sem csökkentették, és mind több célállomást kínálnak, továbbra is nyomott áron. Azóta a magyar üzletemberek is mind nagyobb számban utaznak Budapestről az addig nem is hallott német Germanwingsszel és a svéd Snowflake-kel, de sokan választják a Grazból induló ír Ryanairt és a Pozsonyban felszálló szlovák SkyEurope-ot is.
Intő jel ez a viharvert Malévnek is, amely ugyan javított regionális pozícióin, de egyes távolabbi európai célpontokon visszaesett. Érdeklődéssel várom, hogy mit hoz a hamarosan véglegesítendő új stratégiai terv, mekkora súllyal szerepelnek benne a költséges hosszú távú járatok, s lesz-e súlypontáthelyezés. Számomra kérdéses, hogy meddig folytathatja a fapadosokra jellemző agresszív árpolitikát, amit a nyár végén indított el. Ehhez ugyanis tartalék kellene, erről viszont nem sokat tudunk. Fellendítené az üzletet, ha végre kiderülne, hogy mikor csatlakozik a cég egy globális szövetséghez. Mert egyedül olyan árva lesz, mint a ledöntött ikertornyok előtt álló hirdetőoszlop, amit ma már mindenki elkerül, mert arra kíváncsi, hogy mi lesz mögötte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.