BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyitás a tömegturizmus felé

Többéves külföldi kiküldetés után hazatérve sem érzékel jelentős változást a magyar utazási piacon Forrai Tamás, hiszen - mint fogalmazott - a szerkezete nem követte a nyugat-európai trendeket. Ennek okát igazából nem lehet tudni - véli a Malév Air Tours júliusban kinevezett vezetője -, ám vélhetően a magyar mentalitásban kell keresni. A szakember úgy látja, az EU-csatlakozás új lehetőségeket kínál a hazai piacnak.
2003.09.29., hétfő 00:00

Többéves kiküldetés után hazatérve - a kínálat bővülése mellett - semmi jelentős változás nem látható a hazai utazási piac szerkezetében, pedig az 90-es évek elején sokan vártak arra, mely cégek lesznek azok, amelyek "ellátják" programokkal a viszonteladókat. Ezek a specializált cégek azonban nem tűntek fel, s vélhetően erre az átrendeződésre már nem is kerül sor, így a két tevékenység ötvöződik piac a mai szerkezetében, s többségében a mai szereplőkkel működik majd tovább az ágazat. Ez nem okoz gondot az EU-csatlakozás után sem, ugyanis a már itt lévők után újabb nagy külföldi cégek megjelenése nem várható, hiszen a magyar piac kicsi, nem igazán éri meg a befektetést. Ugyanakkor a magyar cégek számára a csatlakozás jelentheti a piac bővülését, hiszen - mint ahogy a 80-as években, és a 90-es évek elején a magyar utazók jelentős része osztrák utazási irodával indult Bécsből - a szerényebb kínálattal, ám tekintélyes fizetőképes kereslettel rendelkező keleti országok utazóit meg lehet nyerni. E piacszerzésben a Malév Air Tours szeretne élenjárni.

Ám a piacbővülés itthon is fontos feladata lesz a cégnek, hiszen a vezető szándékai szerint nyitni kívánnak új utazó közönség felé. Feladják az eddigi arculatot, miszerint a Malév Air Tours csak az igényes középosztály utaztató cége, s jövőben némiképp populárisabb kínálattal jelentkeznek. Forrai Tamás úgy látja, ma már nem lehet csak a magasabb árfekvésű - igaz, igényes - utakból megélni, hiszen meglehetősen széles azoknak a köre, akik ugyan kevesebb pénzt szánnak egy-egy utazásra, ám ezt évenként legalább egy alkalommal szívesen megteszik. Így e körben van mit keresni, ezért a jövőben a korábbinál olcsóbb utazási csomagokat is kínál majd a cég.

Forrai Tamás azt várja, hogy a Malév Air Tours a három legnagyobb hazai kiutaztató cég egyike legyen néhány éven belül. Erre annál inkább szükség van, mert egyik fontos üzletáguk, a repülőjegy-értékesítés egyre nehezebb feltételek között működik. Ennek oka - véli - egyrészt az internetes jegyvásárlás terjedése, amely a fapados légitársaságok fő értékesítési csatornája, másrészt pedig a jutalékszint csökkenése. Az internet egyébként nem csak e téren nagy ellensége az utazási irodáknak, hiszen például ma már a szállodai szobafoglalást, vagy egy-egy utazás összeállítását is sokan a világhálón keresztül végzik.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.